Pokec koutek

Volná diskuze o všem.
Odpovědět
Jurapee
Příspěvky: 442
Registrován: ned 17. pro 2017 17:54:07
Kraj: Středočeský
Obec: Kublov
Motorka: XJ600
Rok výroby: 1998

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Jurapee »

Michal píše: čtv 19. lis 2020 12:25:42 Já vylepšoval dokonalost :D IMG_20201119_122102~2.jpg
Díky Koudy za konzultaci.
Taky po tom pokukuji více jak rok. No když jsi to dal i ty a ne nějaký automat, ale na ruční pohon :D , tak asi pořídím :-) Zima je dlouhá. :D :D :D
Jurapee
Příspěvky: 442
Registrován: ned 17. pro 2017 17:54:07
Kraj: Středočeský
Obec: Kublov
Motorka: XJ600
Rok výroby: 1998

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Jurapee »

Kodl píše: čtv 19. lis 2020 1:20:37 Motorka bez motoru za víc než 100kkč? nechápu. Ta nová móda s jednotácem jde mimo mě. Přijde mi prasácký takhle ohýbat řetěz, mám klasiku 3x7, a tohle má sice nejkratší kvalt hodně do pomala - to nepoužívám, když už, tak raděj kolo vytlačím, než toto, a naopak, po asfaltě by mi hodně chybělo mejch 52/12 tj 4.33, tohle má tuším 33/10, což je 3.33, to bych musel moc kmitat, a navíc, mám motor a 13s 20Ah baterku...
S těma novejma gumama - já mám naopak první kilometry hodně divnej pocit, 1.) silikon z formy, 2.) na těch starejch už byly najetý plošky podle mejch obvyklejch náklonů, a tady najednou nic takovýho není.
Zadní tlumiče jsem řešil až ve chvíli, kdy jízda po Brně ve dvou znamenala co flek kontakt svodů s asfaltem, protože se to tak zhouplo. S novejma tlumičema to bylo skoro jako na nové motorce, ostatně i nový vejfuky z xjr1300 jsou tišší, a mám taky dojem nové motorky...
Taky jsem měl takový názor na módu s jednotácem, že při 12 tácech to musí být řetěz zlomený. On je ale daleko slabší, hodně ohebný a vůbec jej neslyšíš a nejspíše ty co taková kola kupují jej mění i vícekrát za sezonu. A mě na všech kolech drží stále původní, i na favoritu z doby před rokem 89 :D
Řikal jsem si, že ten dvojtác je lepší, neřkuli trojtác, co dnes je opravdu jen na lowend kolech.
Nenutím nepřemlouvám, ale co jsem zjistil, že není-li přesmykač, tak zbytečně neharaší, není lanko, není na to páčka, takže co tu není, to se pokazit nemůže :D
Poměr převodu je samozřejmě jiná a nesmíš porovnávat silnici , treka s celopérem co ještě má skoro FATgumy, který je primárně určen do terénu a těch pár sjezdů po asfaltce ti ani nevadí, že tam ten poměr není. Oni tam jsou zase větší kola a poměr se zase dožene :D

Celkově kolo za 150litrů je přemrštěné, ale opravdu pokud tam jsou ty supr kompenenty a je v karbonu, tak jsi s váhou i pod 10kg a když na to jedeš, tak si myslíš, že tam snad je baterka a elektromotor :-), opravdu to jede samo. A dělám si z toho srandu, že až si to kolo koupím, tak to prodaj bez baterky a toho motoru a vůbec to nepojede. Prostě to mají v předváděčce jako trik :lol: :lol: :lol:

:P A zatím se rád unavím, tak elektrokolo nemusí, ale mám pro ně pochopení, dovolí větší rádius, než by jsi ujel bez něj a věřím, že jej užiješ :P
Jurapee
Příspěvky: 442
Registrován: ned 17. pro 2017 17:54:07
Kraj: Středočeský
Obec: Kublov
Motorka: XJ600
Rok výroby: 1998

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Jurapee »

Kodl píše: čtv 19. lis 2020 1:20:37 S těma novejma gumama - já mám naopak první kilometry hodně divnej pocit, 1.) silikon z formy, 2.) na těch starejch už byly najetý plošky podle mejch obvyklejch náklonů, a tady najednou nic takovýho není.
Zadní tlumiče jsem řešil až ve chvíli, kdy jízda po Brně ve dvou znamenala co flek kontakt svodů s asfaltem, protože se to tak zhouplo. S novejma tlumičema to bylo skoro jako na nové motorce, ostatně i nový vejfuky z xjr1300 jsou tišší, a mám taky dojem nové motorky...
To máš pravdu, že potřeba 100-200 km než se strhne ten konzervační povlak na gumě a nastartuje se :-)
A i ty plošky tam vím, že jsem měl, ale to pak i do menší zatáčky děláš větší náklon. A u nové ti najednou dovolí naklánět opravdu podle potřeby a krásně citlivě a vždy se na to těším

A zadní tlumič, jde přitvrdit, když ve dvou se to zhoupne, aby to neškrtalo, ale vždy na úkor komfortu, může to být jen tvrdší. A už mám z praxe i z okolí jasnou zpětnou vazbu, že Ohlins to umí a pomocí progresivného chování tlumiče stále i při zatížení zachová komfort.
Jura
Michal
Příspěvky: 415
Registrován: čtv 23. lis 2017 13:39:58
Kraj: Jihočeský
Obec: Radenín
Motorka: Honda ATAS
Rok výroby: 2020

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Michal »

Koudy01 píše: čtv 19. lis 2020 13:11:10 Mazání supr. Ale taky se mi líbí to pšonský "pomoc" na brzdové nádobce. To je nějakej varovnej nápis v úředním jazyce fabriky, kde se Honda montuje? :lol: :lol:
Není po Polsky, pomozte Adámkovi, je to původně náramek pro ty co přispěli . Najdeš na netu.
Michal
Příspěvky: 415
Registrován: čtv 23. lis 2017 13:39:58
Kraj: Jihočeský
Obec: Radenín
Motorka: Honda ATAS
Rok výroby: 2020

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Michal »

javim píše: čtv 19. lis 2020 14:02:17 Michale, to máš na brzdy aby tolik nepískaly? :)
Já nad tím také furt přemýšlím, ale ne a ne se rozhoupat ... nakonec si řeknu, že radši jednou za čas ohnu hřbet a pověnuji se tomu řetízku osobně ...
Né to né :D já přeci nebrzdím, brzdí jen úchyláci :lol: ještě není v praxi odzkoušené, zkušenosti bude mít Koudy , ten to má déle.
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2159
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Koudy01 »

Mám to kvůli cestám. Nemusím vozit sprej. Ta nádobka maže fajn, ale chce to jet pomalu. Takže mazat v dědině. Doma to ještě pro sichr cca 2x za sezonu přejedu štětečkem s olejem. Když se mi nechce vytahovat štětec, dám motorku na centrál, otočím nádobkou a pomalu rukou točím kolem. Trubičku mám nastavenou tak, aby olej na řetěz nekapal. Ale teče na rozetu a z ní se pak odstředivou silou zatlačí do řetězu. Od té doby co mažu olejem, není potřeba čistit řetěz.

Tady to byl první test. Teď mám trubičku víc natlačenou na rozetu, takže se olej rozlívá po rozetě a z ní se pak odstředivou silou natlačí do řetězu. Kapka se pak rozloží mezi víc článků.
Kodl
Příspěvky: 534
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Kodl »

To Juaree: když je tam ten ohlins víc než 20 let, tak prostě netlumí, a přitvrzování nikam nevede, tady pokud se místo pružiny nedá kus trubky :)
Já jsem asi divnej, mám jenom jedno kolo, se kterým se vydám kamkoliv, od těžkýho terénu, přes nákup až po 50km výlet po silnici...
Ale uvažuju o druhé "lehké" motorce, akorát bych chtěl něco na elektriku, a cenovky jsou zatím dost hozný.
Jurapee
Příspěvky: 442
Registrován: ned 17. pro 2017 17:54:07
Kraj: Středočeský
Obec: Kublov
Motorka: XJ600
Rok výroby: 1998

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Jurapee »

Kodl píše: pát 20. lis 2020 9:24:51 To Juaree: když je tam ten ohlins víc než 20 let, tak prostě netlumí, a přitvrzování nikam nevede, tady pokud se místo pružiny nedá kus trubky :)
Já jsem asi divnej, mám jenom jedno kolo, se kterým se vydám kamkoliv, od těžkýho terénu, přes nákup až po 50km výlet po silnici...
Ale uvažuju o druhé "lehké" motorce, akorát bych chtěl něco na elektriku, a cenovky jsou zatím dost hozný.
Nejseš divněj, ono je to spíše pro ty mladší, co si neváží peněz. I mě stačil v dětství favorit s galuskama a projel všechno, ten mi z nostalgie už visí u stropu v garáži a nahradil horským kolem za cenu hluboko pod 10k asi před 15 lety a taky do ted jezdím s ním všude. A to kolo v cenofce 50k a více, schválně píši F, že to kolo nevlastním, použiji na nějaké krásné výlety do přírody a díky tomu, že to je celopéro, tak si s tím užiješ dalekovíce srandy při sjezdech, extra hrozném terénu,... Ano, sjedu to i na starém kole, ale úplně jinak, asi tak-k-k-k-k-k-k-k :lol: :lol: .

Pro mě je elektrokolo asi skoro jak el. motorka. Jen na kole, když nešlapeš, tak to nejede, ale kdyby jsi to odblokoval, což jde, tak to taky pojede skoro samo, jen musiš točit šlapkama, protože to nejčastěji dnes cpou do středového složení klik. Kdyby to bylo jako přídavné benzínové motory na kolo, tak to jede i bez šlapání.
Koukám občas po nějaké elektrické šlapačce :D :D :D
Jurapee
Příspěvky: 442
Registrován: ned 17. pro 2017 17:54:07
Kraj: Středočeský
Obec: Kublov
Motorka: XJ600
Rok výroby: 1998

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Jurapee »

Koudy01 píše: pát 20. lis 2020 6:32:01 Mám to kvůli cestám. Nemusím vozit sprej. Ta nádobka maže fajn, ale chce to jet pomalu. Takže mazat v dědině. Doma to ještě pro sichr cca 2x za sezonu přejedu štětečkem s olejem. Když se mi nechce vytahovat štětec, dám motorku na centrál, otočím nádobkou a pomalu rukou točím kolem. Trubičku mám nastavenou tak, aby olej na řetěz nekapal. Ale teče na rozetu a z ní se pak odstředivou silou zatlačí do řetězu. Od té doby co mažu olejem, není potřeba čistit řetěz.

Tady to byl první test. Teď mám trubičku víc natlačenou na rozetu, takže se olej rozlívá po rozetě a z ní se pak odstředivou silou natlačí do řetězu. Kapka se pak rozloží mezi víc článků.
Ahoj,
co tě vedl, že jsi to namontoval niže, tedy nad motor, není to na řidítku, tak je tam i menší rozdíl hladin, tak to může být i výhodou, že to neukapává?
Mazání asi ovlivněno není, možná dokonce k lepšímu, otočíš, takže stlačís kapalinu (olej) a ono to tam teče pomaleji, tak se to více může rozložit na ploše řetězu a dochází k menšímu rostřiku?
Díky za info.
Jura
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2159
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Pokec koutek

Příspěvek od Koudy01 »

Duvod je jednoduchy. Nechtel jsem to mit na riditkach, tak jsem to dal pod nadrz. Je to pekne schovany a pritom po ruce. Kolem motoru ma hadicka i opacny sklon a normalne to funguje. Ukapavani bych se nebal.
Odpovědět