V obchodech a pumpách už moc ne. Ale e-shopy jsou toho plné. Jak olova, tak oktanu. Já to do XJček řeším stovkou od Benziny, protože vyjedou jednou dvakrát do roka. Dokud to teda jde. Vlastně se nejvíc projedou na srazu, to tankuju co teče . Do Dvora s prázdnou a dotankovat 100. Jinak nezbyde nic jiného, než voda a oktan booster.
On je ten sraz takový adrenalinovější. Den před srazem vytáhneš motorku, která rok stojí v koutě. Dobiješ baterku. Večer nastartuješ a druhý den jedeš. Pak na srazu přijdeš na to, že baterka je v ... úplně . Že nemaká volnoběžka.
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
100 oktan od benziny = E10 od orlenu, je potřeba si to přeložit do češtiny. co udělá to slavný ETBE ethyl-tercbutyl-ether https://en.wikipedia.org/wiki/Ethyl_tert-butyl_ether což asi taky bude dobrota, co na to řeknou těsnění připravený na "normální" ulovodíky.
Hlavně toho ETBE ve Vervě je asi 20%. Ale na stojanu je nálepka E10. A to z toho důvodu, že ETBE je vyráběno z cca 50% z ethanolu - proto E10 při 20% výsledné složky. Ale prdět na to. Furt to na to jezdí
v tomhle žádnej líh nebude, a když se použijí jenom "rozumný" plasty jako PET, PE, a pod, tak ani moc jinýho bordelu. Pro vyšší účinnost procesu to potřebuje jenom pár kapek vody, a katalyzátor, to indiáni ještě nepoužívají, ale při zporacování ropy celkem běžnej postup při štěpení dlouhejch uhlovodíků. Tohle podle mě aspoň trochu ekologický využití odpadu, a ne dávat do benzínu něco, co se pracně vypěstuje s použitím ropy a zemního plynu (traktory, hnojiva, pesticidy, herbicidy) , spíš to dát buď praseti (obilí co je z něj ten biolíh) nebo ještě líp, vychlastat