Stránka 13 z 14

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: pát 22. říj 2021 18:32:54
od Michal
DuroM65 píše: stř 20. říj 2021 1:31:03 Budiky som kupival na WISH za nejakych 40Evri aj s dopravou a hadickami prosto ten komplet s farebnymi velkymi budikami. Jedine cop este nemam a Koudakovi slepo zavidim je AFR sonda (ja znam... zavidiet sa nema).

Baculka mi rada papala olej hlavne dialnice a horucavy... presiel som na 15W50 a stale... a tento rok som pridal pri synchronicacii 1/4 otacky na bohatost a za celu sezonu som este nevidel svietit olej... vyzera ze som ho palil na valcoch vysokou teplotou.

Ale raz bude aj sonda... Koudaku... uvidis.

DuroM
Já jsem se tady při čtení tohoto musel pousmát, že si rejpnu do Ďura. Možná prdla žárovka kontrolky oleje a chalan je spokojený jak seštiloval :lol:

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: pát 22. říj 2021 18:43:49
od Kodl
Původně jsem nechtěl reagovat, ale štelování bohatosti podle mě ovlivňuje jenom bohatost na volnoběh, bohatost pod plynem ovlivňuje tvar jehly příp její vysunutí, viz karburátory jawa, a ku podivu i některý mikuni. Chudá směs samozřejmě způsobí vyšší zahřívání motoru a výfuků, extra bohatá se kdysi používala (používá?) u závodních motorů, dochází k chlazení motoru palivem, a pak taky k plamenejm efektům z výfuku...

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: sob 23. říj 2021 8:10:47
od Koudy01
Kodle, je to jak pises. Ale vypozoroval jsem, ze kdyz mas volnobeh tak chudej, ze nejdou dobre nastavit volnobezny otacky, zahriva se motor pocitove celkem vic. Duroho zkusenosti toto taky tak nejak potvrzuji.

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: sob 23. říj 2021 17:26:17
od DuroM65
Tak pani .... Miso a Kodl, bohatost zmesi a jej tryska ovplyvnuju parametre v prvej 1/4 az 1/3 otacky plynoveho oneho... cize ja ako "statny prizdisrac" co nedal za realnej jazdy ani pol plynu vlastne trvale jazdim na volnobeznej tryske a bohatosti zmesi a teda hlavnu trysku a podtlakove dvihanie supatka realne vyuzivam len ked robim hustaka na male cigancata okolo cesty... vrrrrm vrrrrrm...

A tento rok som olej nedolieval... co je fakt, pritom vzhladom na to CEPLE LETO som toho dost nalietal aj na dialnici... v tej kose sa mi vecer nechcelo trepat domov pomaly.

DuroM

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: sob 23. říj 2021 20:09:36
od DuroM65
Este jedna vec na Koudyho... podla coho si urobil tu bandasku, resp. ako to je urobene... ta bublina co pripajas na tie vystupy na kolena.

Jasne je ze tie male dierky co su na konenach sa nedaju pouzit pre priame pripojenie Lambda sondy, ani len cez nejaku redukciu to nedava zmysel, lebo standardne je Lambda sonda zaskrutkovana do vufukoveho potrubia s tym ze vlastne ciastocne zasahuje do profilu vyfukovych plynov, alebo mozno len kopiruje stenu potrubia. V pripade tych vystupov v kolenach XJcky je ale jasne ze vlastne rataju s vyvedenim plynov na sondu inde resp. kedysi pouzivali iny sposob zistovania bohatosti zmesi.

Silno spekulujem nad pouzitim Arduinoveho modulu s sirokopasmovou sondou BOSH 4.9..., co by malo byt v cene cca 100Evri, pokial kupim sondu v Cine.

Vdaka za info DuroM

P.S.: Mozno som len elektrikar slaboprudar resp. pocitaciar, ale vrtranie sa v tychto starych strojoch ma bavi a nesmierne ma tesi, ked ich mozem vodit po dnesnych cestach kde stretavam idiotov na spricach t.j. vstrekoch co si nevedia ani len vymenit olej na masine a ja ked sa daco poserie si viem poradit a domov dojdem aj keby cert na koze jazdil. Na rozdiel od tych BORCOV co maju 40tis Evrove masiny a ked im zahlasi na displeji "KOKOCE ODTLAC ME DO SERVISU" tak su v pici a volaju odtahovku. Zatial sa mi len raz stalo ze sme kamosovu JAWU odviezli do mojej garaze z 60km vzdialenej Osturne a kurva 4 veceri som sa trapil so zapalovanim, kym som zistil na osciloskope ze osekava spicky na budiacej cievke na polovicu t.j. z 80V na cca 40V (prieraz, svod na cievke). Potom ale odisiel z garaze po vlastnych a odvtedy sme spolu uz nalietali 400km bez najmensich problemov.

A na svojej som 4 roky pytal frajerov ze preco mi nejde do "vysokych otacok"... pripchaty karbec, pripchaty palivovy filter a kopec kokotin a ja stale chlapi a nebude to zapalovacia cievka... nieeeee piiiicovina. Na koniec mi v pondelok 30.8. konecne dodychala a po vymene za novy ide JAWA aj 100km/h na trojke... a 2.9. som bol na stretku JAWA-CZ v Polsku. TO nevravim, ze sa mi z cesty odpratal aj Golf... lebo ze vraj vecer ked svietim na JAWKW vyzeram ako velka masina...

Kurna tak sa mi nesmejte a ked nemate co poradit tak si dajte radsej pivo, alebo drzte picu, ja nepotrebujem aby sa mi dakto rehotal v momente ked si pytam radu... Ja ked viem tak poradim, ale nie stylom... jazdi??? tak to neries... ja ked sa mi masina poserie 700km od baraku tak ju musim dat dokopy, lebo inaksie sa domov nedostanem.

AJ tak sa tesim ze az skonci tento covidovy fasizmus a tie politicke kurvy odstavime, alebo vystrielame Vas vsetkych zasa uvidim na stretku... vtedy Vam uprimne a od srdca vypicijem a potom dame poldeci.

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: ned 24. říj 2021 15:17:56
od KaBl58
DuroM65 píše: sob 23. říj 2021 20:09:36 Este jedna vec na Koudyho... podla coho si urobil tu bandasku, resp. ako to je urobene... ta bublina co pripajas na tie vystupy na kolena.

Jasne je ze tie male dierky co su na konenach sa nedaju pouzit pre priame pripojenie Lambda sondy, ani len cez nejaku redukciu to nedava zmysel, lebo standardne je Lambda sonda zaskrutkovana do vufukoveho potrubia s tym ze vlastne ciastocne zasahuje do profilu vyfukovych plynov, alebo mozno len kopiruje stenu potrubia. V pripade tych vystupov v kolenach XJcky je ale jasne ze vlastne rataju s vyvedenim plynov na sondu inde resp. kedysi pouzivali iny sposob zistovania bohatosti zmesi.

Silno spekulujem nad pouzitim Arduinoveho modulu s sirokopasmovou sondou BOSH 4.9..., co by malo byt v cene cca 100Evri, pokial kupim sondu v Cine.

Vdaka za info DuroM

P.S.: Mozno som len elektrikar slaboprudar resp. pocitaciar, ale vrtranie sa v tychto starych strojoch ma bavi a nesmierne ma tesi, ked ich mozem vodit po dnesnych cestach kde stretavam idiotov na spricach t.j. vstrekoch co si nevedia ani len vymenit olej na masine a ja ked sa daco poserie si viem poradit a domov dojdem aj keby cert na koze jazdil. Na rozdiel od tych BORCOV co maju 40tis Evrove masiny a ked im zahlasi na displeji "KOKOCE ODTLAC ME DO SERVISU" tak su v pici a volaju odtahovku. Zatial sa mi len raz stalo ze sme kamosovu JAWU odviezli do mojej garaze z 60km vzdialenej Osturne a kurva 4 veceri som sa trapil so zapalovanim, kym som zistil na osciloskope ze osekava spicky na budiacej cievke na polovicu t.j. z 80V na cca 40V (prieraz, svod na cievke). Potom ale odisiel z garaze po vlastnych a odvtedy sme spolu uz nalietali 400km bez najmensich problemov.

A na svojej som 4 roky pytal frajerov ze preco mi nejde do "vysokych otacok"... pripchaty karbec, pripchaty palivovy filter a kopec kokotin a ja stale chlapi a nebude to zapalovacia cievka... nieeeee piiiicovina. Na koniec mi v pondelok 30.8. konecne dodychala a po vymene za novy ide JAWA aj 100km/h na trojke... a 2.9. som bol na stretku JAWA-CZ v Polsku. TO nevravim, ze sa mi z cesty odpratal aj Golf... lebo ze vraj vecer ked svietim na JAWKW vyzeram ako velka masina...

Kurna tak sa mi nesmejte a ked nemate co poradit tak si dajte radsej pivo, alebo drzte picu, ja nepotrebujem aby sa mi dakto rehotal v momente ked si pytam radu... Ja ked viem tak poradim, ale nie stylom... jazdi??? tak to neries... ja ked sa mi masina poserie 700km od baraku tak ju musim dat dokopy, lebo inaksie sa domov nedostanem.

AJ tak sa tesim ze az skonci tento covidovy fasizmus a tie politicke kurvy odstavime, alebo vystrielame Vas vsetkych zasa uvidim na stretku... vtedy Vam uprimne a od srdca vypicijem a potom dame poldeci.

Howgh. Už se na tebe těším. 👍

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: ned 24. říj 2021 17:38:02
od Koudy01
Jasne je ze tie male dierky co su na konenach sa nedaju pouzit pre priame pripojenie Lambda sondy, ani len cez nejaku redukciu to nedava zmysel, lebo standardne je Lambda sonda zaskrutkovana do vufukoveho potrubia s tym ze vlastne ciastocne zasahuje do profilu vyfukovych plynov, alebo mozno len kopiruje stenu potrubia. V pripade tych vystupov v kolenach XJcky je ale jasne ze vlastne rataju s vyvedenim plynov na sondu inde resp. kedysi pouzivali iny sposob zistovania bohatosti zmesi.
Přes redukci. Lambda nemusí být přímo v trubce svodu. Klidně bokem. Normálně se prodávají takový eLka. I na MG jsem to tak měl. Tam je myslím redukce z M10 na M18 - viz příloha.
Na XJ jsou ty dírky hodně malý. Myslím M5 nebo M6. Tam mám vyrobenou takovou komoru - jakoby malej výfuk. Fotka TADY. Jde to i koupit, ale stojí to majlant.

IMG_20210303_165210_1.jpg

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: pon 25. říj 2021 9:28:21
od Kodl
Prochází část výfukových plynů pryč, jako to máš u Xj, nebo to je "slepý střevo" ? Potom by mě zajímala rychlost rakce na změnu směsi. Na druhou stranu, je to na jednotlivým výfuku, ne na sběrači čtyřválce, kde už se tlak tolik nemění...

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: pon 25. říj 2021 9:47:22
od Koudy01
Na MG to není průchozí. Ale je to blízko a malej objem. Skoro celou tu komoru zabere tělo sondy. Reaguje to okamžitě. Se zpožděnou reakcí by palivová mapa nešla ani poladit. Tam okamžitou reakci potřebuješ. A k tomu ještě logovat akt. otáčky, akt. otevření klapky, akt. teplotu vzduchu a teplotu motoru,...aby si mohl vyvodit nějakej závěr a něco v mapě upravit.

U komory v případě XJ je reakce o dost pomalejší, ale zase stabilnější. Je to k sondě daleko a menší dírkou. Tam je třeba chvílu čekat na ustálení hodnoty. Ale tím, že se seřizuje jen volnoběh - ustálený otáčky, žádný pohyb s plynem atd. je to jedno. Možná i lepší, protože je to ustálenější.

Re: Synchronizace karburátorů, seřízení volnoběžné směsi

Napsal: pon 25. říj 2021 11:50:25
od DuroM65
Na tom MGcku mas ale sondy dve jedna na kazdy valec... podla umiestnenia tejto... CI???

Podla toho co pises tak to umiestnenie sondy nieje az take kriticke... cize keby som zrobil redukciu 6mm na priemer tej sondy tak by to malo ist, resp. je lepsie to urobit priechodzie, aby to tie plyny akoby vyplachovali? Lebo ta zelena hadica co ide z tej bandasky vyzera ako otvoreny vystup/vyfuk.

DuroM