Neoriginální tlumiče

Uživatelský avatar
OTIS
Příspěvky: 1037
Registrován: úte 07. lis 2017 18:16:10
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno
Motorka: XJ 600N
Rok výroby: 2001

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od OTIS »

Mexican píše: stř 30. pro 2020 21:51:08 nebude lepsi origo z XJ6, pokojne z buracky? davat 400 euro za tlmic u moto za 1000 az 1300 euro mi prijde dost.... nepomerne
Z XJ6 bouračky sem tam už měl a moc pokojné to nakonec nebylo https://www.zonerama.com/Yamaha-XJ/Album/6498450 :D Každopádně mně nevyhovovalo, že byl o něco delší a zadní kolo na stojánku drhlo o zem...

Mám kontakt na borca, který mně nový doveze za cenu kolem 6000 tis. Každopádně tržní hodnota XJ mě nezajímá. Přestože je to starší stroj, pro mě je to plnohodnotná motorka, kterou neplánuju vyměnit...
rado
Příspěvky: 37
Registrován: pon 04. bře 2019 7:03:01
Kraj: Bratislavský
Obec: šenkvice
Motorka: xj 900s diversion
Rok výroby: 2000

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od rado »

ale aspon u mna bola motorka s YSS vyssia v sedadle cca 2 cm, je mi jasne ze povodny tlmic bol po smrti, takze kludne mohla byt cela motorka klaknuta k zemi
Uživatelský avatar
javim
Příspěvky: 664
Registrován: čtv 14. kvě 2020 10:23:07
Kraj: Zlínský
Obec: Lešná
Motorka: Yamaha XJ [69]00S
Rok výroby: 1996

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od javim »

Koudy01 píše: čtv 31. pro 2020 7:35:31 Zanovni mam i s batuzkem na petku a na doraz se nedostane. Nekde sem to tu resit.
Taky je otázka kolik s batůžkem dohromady vážíte ... Tam bude zakopaný pes. A unavená pružina určitě také, to asi ano.
Koudy01 píše: pon 19. srp 2019 17:39:20 Me s batuzkem i bagazi odhaduju celkem tak na 180 max 190 Kg.
Jo aha ... no tak to je ono ... to bych taky chtěl :)
Ten starej paprika co má takovou mladou ...

Já bych si s dovolením také vzal ...
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2196
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od Koudy01 »

Ten rozdil mezi starym a novym tlumicem je fakt obrovsky. Ale oduvodnit si to kilama je levnejsi varianta reseni ;) akorat se pak muze stat, ze potreba trochu posvarovat ram 8-)
rado
Příspěvky: 37
Registrován: pon 04. bře 2019 7:03:01
Kraj: Bratislavský
Obec: šenkvice
Motorka: xj 900s diversion
Rok výroby: 2000

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od rado »

roziel vyvazovat cenou motorky, kilami, nezmyselnou investiciou, a neviem cim je nezmysel, rozdiel je v bezpecnosti a v jazdnych vlastnostiach, zrazu to neuskakuje v zakrutach, pri brzdeni drzi smer, na roletach neskace ako kamzik, proste pohoda ako ma byt, stary 20 rocny tlmic menit za iny 20 rocny tlmic mi pride ako nezmysel, motorky mame pre radost, tak im doprajme trocha lasky
Uživatelský avatar
Mexican
Příspěvky: 859
Registrován: pon 20. lis 2017 13:43:46
Kraj: Jihomoravský
Obec: Strelice
Motorka: XJ600s
Rok výroby: 2001
Kontaktovat uživatele:

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od Mexican »

rado: no a to som prave nepisal. Moja xj600 ma 19 rokov a 80000km, tlmic povodny. Budem menit za tlmic z XJ6 ( tz dalsia gen) okolo rv 2009-2012. S vacsinou tretinovym najazdim. Za cenu okolo 130-150 Euro. Imho dobry deal :-)
rado
Příspěvky: 37
Registrován: pon 04. bře 2019 7:03:01
Kraj: Bratislavský
Obec: šenkvice
Motorka: xj 900s diversion
Rok výroby: 2000

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od rado »

pokial ide o upgrade z novsieho modelu jasne, tiez som tak robil suzuki gs 500 a tlmic sv 650, lebo jazdeny original nemalo zmysel davat, a novy bol nekrestansky drahy, nehovoriac o tom ze masinu som chcel predat, ale ked si robim pre seba, kaslem na prachy, oplatilo sa, fakt ze som menil predok aj zadok a motorka je ako cln na vode, len sa na nerovnostiach pohupuje, a zakruty kde som malu ritku, zrazu s kludom prechadzam pod plynom, takze za mna, kludne z novsich masin ak to ide tteba menit, ja som kupoval nove
Uživatelský avatar
javim
Příspěvky: 664
Registrován: čtv 14. kvě 2020 10:23:07
Kraj: Zlínský
Obec: Lešná
Motorka: Yamaha XJ [69]00S
Rok výroby: 1996

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od javim »

Tak ono je to o tom, že jestliže hrubě přesahuji povolené zatížení motorky, tak mám pochybnosti o tom, zda koupě nového tlumiče (dimenzovaného opět na konstruktérem zamýšlené zatížení) je ten správný směr. Určitě to pomůže, ale bude to stačit? :)
Chtělo by to zkusit, ale zkoušet to za desítku se mi moc nechce ... tolik entusiasmu v sobě prostě nemám :)
Ten starej paprika co má takovou mladou ...

Já bych si s dovolením také vzal ...
rado
Příspěvky: 37
Registrován: pon 04. bře 2019 7:03:01
Kraj: Bratislavský
Obec: šenkvice
Motorka: xj 900s diversion
Rok výroby: 2000

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od rado »

tak ale treba si uvedomit pri "hrubom pretazeni" komu vsetkemu si nebezpecny, a hlavne sam sabe, nehovoriac o enormnom opotrebovani motorky, ale nechcem odsudzovat, sam porusujem predpisy, takse uz som ticho
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2196
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Neoriginální tlumiče

Příspěvek od Koudy01 »

Pretizenych motorek jezdi hodne. Rekl bych, ze vetsina s batuzkama a kuframa.
Ale nekteri vyrobci nabizi vic tuhosti pruzin. Kdyz sem nechaval repasovat tlumic, ptali se, kolik vazim, jestli jezdim sam nebo s batuzkem atd. A podle toho vybrali vhodnou pruzinu. No, chce to zkusit napsat par vyrobcum - Hyperpro, bitubo, yss, hagon, atd...
Odpovědět