650 T

Odpovědět
Kodl
Příspěvky: 534
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: 650 T

Příspěvek od Kodl »

CO???? od začátku řešíme turbo motor s karburátory, zkus se podívat dva příspěvky zpátky. Takhle to dopadne, když si někdo přečte kousek posledního příspěvku a má potřebu reagovat. A ten "check ventil" je termín ze servisního manuálu kousek zpátky. Že jsem offtopic popsal svůj systém jak zároveň řešit něco s kapalinou a protitlakem snad není až tak mimo mísu...
Uživatelský avatar
kozoroh1
Příspěvky: 793
Registrován: pát 17. lis 2017 21:05:34
Kraj: Královehradecký
Obec: Dvůr Králové nad Labem
Motorka: XJ 650 T
Rok výroby: 1982

Re: 650 T

Příspěvek od kozoroh1 »

Dávejte sem všechny nápady. Mě to přijde jako dobrá stopa. Udělal jsem chybu, že jsem jen zkusil jestli to čerpadlo funguje. Na motorkářích píše týpek co má turbínu, že když jí koupil, tak tam někdo dal z něčeho dostupné čerpadlo. Jenže tlačilo jen 0,2 bar. A turbína prý potřebuje 0,7 bar. Je tam originál, ale třeba už ten tlak nedá. Takže .....

Kodle, dobrý. Po srazu to kuchnu a pustím čerpadlo do manometru. A taky na kolika propouští regulátor tlaku. Třeba je zalehlý a nepropustí vůbec nic. Spolu s tím kolik by měl propustit za 15s. No výborně, začíná mě to zas bavit.

Jo a taky píšu týpkovi jak se ta jeho turbína chovala s tím slabým čerpadlem.
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
Kodl
Příspěvky: 534
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: 650 T

Příspěvek od Kodl »

Matně si pamatuju to capri než se tam dala ta regulace, s manuálně nastaveným tlakem do karbecu, aby to udrželka jehla. 3s peklo, a pak ticho. Za další 2s tam natekl benzín, hodnou chvilku se roztáčelo zbytečně velký turbo a zase nastalo na chvilku peklo. V podstatě stroj na zabití, když ti to tohle udělalo v zatáčce... U tebe to tak zlý asi není, ale tohle byla konstrukce kluka, kterej si nastudoval capri turbo may https://turbomay.de/ a o tom ventilku tam není ani slovo. Zkoušeli jsme na plovák dát magnet, jazýčkovej kontakt zvenku plovákovky, kterej zapínal druhý čerpadlo, co dávalo větší tlak, ale nešlo to odladit, až nakonec donesl z vrakoviště ten ventilek z R5 turbo, a auto s tím funguje dodnes (ale už s třetím motorem): http://capri.fordever.cz/Registr/ford-capri-lukas.jpg
JiriBN
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 17. zář 2020 11:59:25
Kraj: Středočeský
Obec: Benešov
Motorka: Yamaha
Rok výroby: 2019

Re: 650 T

Příspěvek od JiriBN »

Kodle já jsem hlavně reagoval na ten tvůj "jasně logicky" nesmysl, že když turbína fouká 1 atm tak čerpadlo musí dávat 1,2 atm a více. Pokud si matně vzpomeneš na princip karburátoru tak ti dojde, že tam není protitlak, ale podtlak. A manuál neřeší tlak, ale objem právě z důvodu až zabere turbo, aby byl dostatek benzínu, protože vysoký tlak neudrží jehlové ventily na plovacích..
Uživatelský avatar
kozoroh1
Příspěvky: 793
Registrován: pát 17. lis 2017 21:05:34
Kraj: Královehradecký
Obec: Dvůr Králové nad Labem
Motorka: XJ 650 T
Rok výroby: 1982

Re: 650 T

Příspěvek od kozoroh1 »

Chlapi, tohle jsou přetlakové karburátory. Turbo fouká do karbců. Takže je natlakuje. Tlak čerpadla a jeho regulace asi nutná bude. Manuál neřeší tlak regulátoru asi proto, že je na něco přednastavený a regulovat nejde. Tudíž řeší pouze propustí dostatek paliva OK, nepropustí vyměnit. Aspoň tak mi to přijde.
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
JiriBN
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 17. zář 2020 11:59:25
Kraj: Středočeský
Obec: Benešov
Motorka: Yamaha
Rok výroby: 2019

Re: 650 T

Příspěvek od JiriBN »

kozoroh 1 Řešilo se tu zásobování karburátoru benzínem a i k tomu jsou vztažený mé komenty, kdy benzín je "vysáván" podtlakem z plovákový přes trysky atd. a je jedno zda je to způsobeno podtlakem od pohybu pístu na volnoběh nebo přetlakem v otáčkách od turba, ( princip proudového čerpadla), zkrátka k tomu není potřeba tlak benzínu vyšší než tlak turba. To jen, aby jsi se nezaměřil, že tvé čerpadlo nedává tak vysoký tlak a nepovažoval ho za špatné. Jako hlavní bych bral objem dodaného paliva podle manuálu. Toť vše 😉
Uživatelský avatar
kozoroh1
Příspěvky: 793
Registrován: pát 17. lis 2017 21:05:34
Kraj: Královehradecký
Obec: Dvůr Králové nad Labem
Motorka: XJ 650 T
Rok výroby: 1982

Re: 650 T

Příspěvek od kozoroh1 »

Jasná věc. V první řadě manuál. Ve druhé čekám co mi odepíše týpek z motorkářů proč musel vyměnit čerpadlo, které dávalo 0.2 za jiné které dává 0.7. Ale moc dobré postřehy. Nakonec bude pravda uprostřed, anebo někde jinde. :D
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
Kodl
Příspěvky: 534
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: 650 T

Příspěvek od Kodl »

To jiri BN: Máš nějakou osobní zkušenost, nebo to máš jenom načtený? Fakt sory, ale já jsem s tím známýmj to auto zprovoznil. Pokud chceš, tvoji teorii o podtlaku v karburátoru před kterým je turbo rozmetám na kusy v několika větách. Znovu, podívej se jak je to udělaný, existují i systémy s turbem ZA karburátorem, kde tvoje teorie funguje, ale TENHLE PŘÍPAD TO NENÍ. Turbo nasává vzduch a PŘETLAKEM PLNÍ karburátor. Ano, v místě zůžení se zvýší rychlost a o něco poklesne tlak. Ale JISTĚ NE DO PODLTLAKU proč by jinak u yamahy dávali ten podle tebe zbytečnej regulační ventil a vůbec elektrickou pumpu, když u klasické XJ 650/750 není? Myslím, že ses do toho manuálu ani nenahlídl...
JiriBN
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 17. zář 2020 11:59:25
Kraj: Středočeský
Obec: Benešov
Motorka: Yamaha
Rok výroby: 2019

Re: 650 T

Příspěvek od JiriBN »

Kodle pokud ti není jasný proč Turbo má el. pumpu na rozdíl od ostatních XJ té doby a proč, když je el. pumpa tak musím být nějaká regulace tak je další diskuze zbytečná a jen zasírání vlákna.
Kodl
Příspěvky: 534
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: 650 T

Příspěvek od Kodl »

Prosímtě nepřekrucuj a nezkoušej se mě nasrat. Tím končím.
Odpovědět