otáčkoměr
Napsal: čtv 14. čer 2018 19:00:28
Otáčkoměr - zhruba půl hodiny jde normálně, pak jde i nejde - nahoru, dolu. Kde začít hledat ?
Koudy01 píše: čtv 14. čer 2018 20:11:21 Mozna je vadne TPS senzor nebo vedeni k nemu.
Zapni zapalovani, vypoj konektor od TPS, pocky az otackomer zacne periodicky skakat 0 - 3000 ot., zapoj konektor a sleduj, co se deje.
Rucicka by mela ukazovat 5000ot. Pokud neukazuje, mela by aspon reagovat na otaceni plynem. Pokud nereaguje a jen se trepe nekde kolem 0, je TPS senzor nebo vedeni k nemu spatny.
Pokud reaguje na plyn, ale neukazuje 5000, mel by se TPS seridit - povolit dva sroubky, ktery ho drzi a pootocit s nim tak, aby rucicka 5000 ukazovala. V tomto pripade je ale TPS v poradku a chyba je jinde.
A tohle stejny zkusit za tepla, az ten otackomer prestane fakcit. Je mozny, ze za studena TPS faka, ael jak se zahreje, prestane.
Koudy se mnou jsi to řešil na srazu u mlýna. Sundal jsem nádrž, prohmatal kabeláž a pořád stejný. Po zapojení se ručička chvěje kousek nad nulou a na plyn nereaguje. Když budu jezdit dál s asi špatným TPS, co hrozí. Stane se něco s motorem, nebo je to jen o tom otáčkoměru a poloze klapek v karburátoru ?
TPS senzor totiz pomoci otackomeru indikuje chybu - takova diagnostika. A pokud mas nekde prerusenej drat a treba vlivem vibraci se spojuje a rozpojuje a spojuje a rozpojuje nebo ten TPS senzor po zahrati nejak prestane fakcit, muze se otackomer hadat - chvili ukazuje otacky, chvili chybu TPS. ( chyba TPS je znazornena tim, ze otackomer skace 0-3000-0-3000...)
nevo7 si to nejspis popletl s rychlomerem. Otackomer neni na lanko.