Stránka 1 z 5

spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: čtv 12. dub 2018 18:04:08
od VojtaMX
Minulej tejden mi na semaforu prasklo spojkový lanko. Kouk jsem na pár obchodů v okolí a nikde nebylo skladem. Volám teda do Yamahy, kde by bylo, ale za 1140 korun a to se mi zdálo dost. Ke slovu teda přišel gůgl a našel jsem obchod s lankem za 250 kč skladem a objednal. Po doručení jsem zjistil, že se mi moc nezdá - lanko bylo takový hrubý, koncovky žádná sláva, ale nedalo se nic dělat, lanko jsem namontoval. Páčka spojky šla ale strašně ztuha, tak jsem kontroloval dráhu bowdenu - nikde zalomenej nebyl, prostřík jsem wédéčkem - žádný zlepšení. Možná by moh bejt problém částečně v tom, že před páčkou je kovová trubička na konci bowdewnu ohnutá, zatímco na původnim je rovná, ale hlavní důvod to nebude, protože i když bowden vymontuju, tak lanko v něm má výrazný tření a prostě se mu moc "nechce".
Dočasně to vyřešila opravná sada, ale nemám z toho moc dobrej pocit, protože váleček v páčce teď drží lanko šroubem a to beru jenom jako řešení na dojetí.
Moje otázka na konci románu tedy je: má někdo z poslední doby zkušenost s druhovýrobnim lankem se kterým je spokojenej nebo budu muset zainvestovat do originálu?

Re: spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: čtv 12. dub 2018 19:29:52
od OTIS
2x sem investoval do neoriginálu a mám s tím velmi špatné zkušenosti, ve výsledku to vyšlo cenově skoro jako originál + komplikace na cestách. Nakonec sem to vyřešil originálem i za ty prachy (ten předchozí vydržel nějakých 110 tis. Km).

Re: spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: čtv 12. dub 2018 20:29:26
od Koudy01
Mam lanko z wemota. Po asi 5 - 10tis. km se hned u valecku v pacce oddelily 2-3 dratky. Nerozmotavaji se, takze to bez detailnejsiho pohledu nejde videt. Celou dobu vozim pod sedlem nahradni. Ale zatim drzi. Uz nejakych 36tis. km. Vsechny lanka i packy pravidelne mazu.

Re: spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: čtv 12. dub 2018 21:57:28
od kozoroh1
Mě když prasklo, tak jsem koupil repliku. A rovnou dvě.(druhou vozím pod sedlem) Že by šlo ztuha, nebo že by se třepilo s tím jsem se nesetkal. Je pravda, že má najeto jen něco přes pět tisíc. Za cenu originálu bych jich měl pět. Musel jsem jen trochu upravit uchycení. I když psali, že je to přesná tak měla o chlup delší šroubení. Takže asi záleží co koupíš.

Re: spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: pát 13. dub 2018 7:52:38
od pig
Jo jo šetřeníčko šetření.

Nemám nic k tématu, ale kdysi dávno když jsem na původní staré XJ stránky přišel, psávali staří zkušení borci, i ti zruční, na banální technické dotazy odpověď dej to do servisu... mladá kuřata se zlobila, že to je drahé a ať jdou do prdele.

Postupem času se obměnila "generace", změnilo forum a vidím, že je i posun na poli oprav, už se nepíše dej to do servisu (teď jsou někteří rádci ona bejvalá nezkušená kuřata), ale "ty vole když už to děláš doma, kup si aspoň originál součástky".

Nechápu politiku tří levných lanek pod sedlem + nejistota, když mužu mít jedno originál namontované + jistota. Ano jedno levné jen jako pojistku, to asi beru.

Re: spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: pát 13. dub 2018 7:54:05
od pig
btw, až mi prasne, koupím neoriginál, originál je drahý jak piča :D asi teda.
p.s. honim příspěvky :lol:

Re: spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: pát 13. dub 2018 8:00:33
od OTIS
Není problém vozit nahraní. Ale co když to zrovna praskne v nějaké krizové provozní situaci...? Vyzkoušel sem 2 neorigo a po špatných zkušenostech už nechcu jezdit s pocitem, že se to brzo stane zase. Že vydrželo jen 5 tis. to zatím o kvalitě nic neříká.

Ale zásoba se tenčí a je možné, že za nějaký čas se už origo nesežene. Plynové lanka už mají vyprodané.

Re: spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: pát 13. dub 2018 10:15:05
od kozoroh1
No to dle některých asi budu muset prodat motorku bez lanek a nechat jen ke koukání, nebo rozprodat na díly. Páč nové originál lanka se nebudou dát sehnat. To je dobrá úvaha. Jak jsem psal je replika a replika. Když kupujete autodíly třeba v Elitu tak prodávají originální díly od neoriginálních výrobců. Prostě kvalitní repliky. Kelly v bledě modrém. Pema zrovna tak. Žvatlání o originálních dílech je fakt zcestné.
Druhé pod sedlem vozím proto, protože jsem byl zvyklý z Jawek, že spojkové lanko bylo opravdu spotřební díl. A sakra to byl "originál". Tak abych se případně nemusel zabývat opravnou sadou, tak za pět minut mám nasazené nové. Ale myslím, že pár let tam vydrží i ta replika.

Re: spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: pát 13. dub 2018 10:45:56
od OTIS
Myslel jsem to tak, že už nebudou… takže by bylo dobré znát prověřenou alternativu. A zajímají mě spíš najeté kilometry, protože opotřebení lanka dochází jen při jízdě.

Já nejsu fanda předražených origo dílů, jen popisuju své zkušenosti. A nebyl problém jen v lanku, u jednoho praskla ta vymezovací část s matkami uprostřed bowdenu. Nemohlo ty vydržet, byla to jen tenká trubička a na tom závit, totálně ojebané.

U spojkového lanka je podle mě rychlejší oprava sadou – strčím do bowdenu nové lanko a dám šroubovací koncovku. Už jsem v této situaci byl a demontáž komplet starého/instalace nového rozhodně není rychlá operace (u N).

Re: spojkové lanko - aneb jak jsem chtěl ušetřit

Napsal: pát 13. dub 2018 17:03:05
od VojtaMX
kozoroh1: a co jsi koupil? je to nějaká značka nebo aspoň obchod, kde jsi to pořídil?
Koudy01: to na Wemoto je za skvělou cenu, ale taky má u páčky tu zakřivenou kovovou část: http://www.wemoto.cz/bikes/yamaha/xj_60 ... nky_glide/
Ne sice tolik, jako to co jsem koupil já: http://www.motorkari.cz/motobazar/nahra ... 58151.html
Ale to původní co jsem tam měl (nevím, jestli je originál) je podle mě rovný nebo zakřivený jen málo, asi jako tohle:
https://www.tipmoto.com/dily-moto/stupa ... pojky.html
Tak nevim, máte tam to zakřivení taky? Nechápu, proč by tam bylo, pokud by to mohlo být rovný?