Stránka 1 z 1
Spojkové pružiny
Napsal: sob 24. srp 2024 17:46:25
od Aleš
Ahoj na základě doporučení odsud i z jiných koutů internetu bych chtěl zítra měnit spojkové pružiny, protože mi spojka zabírá až na konci rozsahu. Četl jsem tu, nebo možná na starém fóru doporučení od Koudyho na těsnění od Vesrahu a tak jsem zajásal, když jsem na jednom z e-shopů našel spojkové pružiny od stejné firmy. U té položky byl název: "Spojkové pružiny YAMAHA XJ 900 S Diversion, rv. od 94" a výrobce: "Vesrah", žádné další označení tam nebylo. Když pružiny dorazily, bylo na nich označení SK-254, heavy duty a pár typů motorek, mezi kterými nebylo žádné XJčko. Tak jsem kouknul na stránky Vesrahu a tam byl seznam více než 40 kompatibilních mašin (např.: XJ6S, FZS1000), ale XJ900S ani XJ900 tam nebyla. Tak jsem změřil délku pružin a mají cca 56mm. Podle servisního manuálu mají originální pružiny cca 52mm. Myslíte, že by to mohl být problém, nebo to zase jenom moc prožívám?
Předpokládám, že je tam narvu, ale mám trošku obavu, aby spojková páčka nešla příliš ztuha. A až je tam dám, tak už to asi nevyreklamuju. Máte někdo podobnou zkušenost?
Re: Spojkové pružiny
Napsal: sob 24. srp 2024 22:38:50
od Koudy01
Asi to tam muzes dat. Manual pise 51.8mm nové a limit 50mm.
Podle Vesrahu mají být SK-254 na TDM900 (mimo jiné) a u TDM900 manuál říká 50mm nové a 47 celých něco je limit. Takže tam to je ještě o víc. Ty údaje v manuálu jsou pro originální pružiny. Ale druhovýroba může mít ty délky asi jinak pro stejnou tuhost. Ale tak zdatný v počítání pružin nejsem, abych to uměl podložit...dal bych je tam.
Re: Spojkové pružiny
Napsal: ned 25. srp 2024 21:31:52
od Aleš
Tak jsem je tam dal. Původní pružiny měly délky 51 až 51,5 mm. Tuhost nedokážu posoudit, ale pomačkáním mezi prsty jsem nepoznal nijak zásadní rozdíl od těch nových SK-254. Původní mají 11 závitů, SK-254 mají 12. Namontovat šly úplně bez problémů. Nejvíc času mi zabralo odstraňování starého těsnění z víka spojky, babral jsem se s tím snad hodinu. No a nakonec jsem při utahování víka přerval jeden šroub. A to jsem měl momenťák nastavenej na 12 Nm. Naštěstí ta odtržená část ještě na kousku držela a šlo to krásně vyšroubovat. No a výsledek? Je to super! Spojka zabírá lehce nad půlkou rozsahu páčky a ta klade zhruba stejný odpor jako před výměnou. Děkuju ti Koudy za podporu a že sis dal tu práci a koukal do manuálu pro TDM900.
Re: Spojkové pružiny
Napsal: ned 25. srp 2024 23:08:50
od Koudy01
Jsem rad, ze se zadarilo
To tesneni je u motorek, kde se do toho dlouho nebo jeste nikdy nelezlo, vzdycky hrozny a na dlouho