Stránka 1 z 3

zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: čtv 19. pro 2019 22:43:38
od Mexican
dobry den vinsujem, dnes som asi po mesiaci potreboval cosi vybavit v Brne kde by som vyuzil moto - vytiahol z garaze, narazil tam plny sytic a nastartoval. Prva dobra, ale po cca 15s chciplo. druhy start (stale plny sytic) zas fajn ale za 10s chcip. treti cajk, otacky vysli na beznych 2500. nahodil kokos a prilbu a po cca 100m stiahol sytic na nulu. po cca 5 km som si uvedomil, ze moto nebrzi pekne, okolo 2000ot to znelo akoby dochadzal benal. aj pruznost, ktora byva na dvojke/trojke pri 2000 otackach cajk je bieda. akusticky prejav klepavy. vo vyssich otackach pocitovo okay, prehnal som to cez Kohoutky a nemal som pocit ze by sa tomu nechcelo. po cca 25km furt v nizsich otackach bieda. doma som vytiahol sviecky (iridiovky NGK, mam ich cca 35000km) vsetky vyzeraju rovnako (relativne cierne a mastne).. a este som si vsimol ze tam kde je horne tesnenie motoru nad svieckami to mam celkom dost poblite olejom (to si myslim ze som doteraz nevidel). nejake rady alebo tipy? v plane je Koudyservis (ventily, hladiny /synchro, kontrola rozvodov) ale normalne sa bojim cibtam vobec dojdem. Olej je tam 7500km, je ho do 3/4 okienka na rovine (merane v garazi a u nas na tanzplazu na navsi)

Re: zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: pát 20. pro 2019 0:00:26
od Kodl
NGK nemají rády uchlastání, ke kterýmu tady asi došlo. Podobnou aféru s tříválcem místo čtyřválce jsem řešil začátkem listopadu. Naštěstí to bylo na krajním válci a krátkej rychlokurz zdemontované svíčky horkovzušnou pistolí naplno to vyřešil. Ale stejně budu asi ty svíčky přes zimu měnit. Někdy se podobnej problém dá vyřešit italskou údržbou, ale to musí zapalovat aspoň někdy, nesmí to být úpnej třívalec
-místo XJR1200 - 0.9TCE? :D
Na olejem omaštěnej motor už jsem si zvykl. Co je mastný, nerezne.

Re: zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: pát 20. pro 2019 7:24:13
od Mexican
nad uchlastanim som uvazoval - je pravda ze z nejakeho nelogickeho dovodu som dal plnyy sytic (vzdy davam polovicny) ale po dlhsom stani (mesiac) to bezne startuje po.dobne na 3x. ten prejav akceleracie od tych 2000otacok je taky ten rtn-tn-tnnnnnnn a od cca 3000 je to uz zas okay (asi).. skusim teda kupit sadu obyc sviecok, tie tymi iridioovkami som ale bol doteraz max spokojny

daju sa tie sviecky nejak vycistit /opalit? alebo je to na uplnu vymenu?

Re: zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: pát 20. pro 2019 8:19:07
od Koudy01
Kdyz nepomuzou ty svicky, tak to bude ucpaty. NGK sem mel. I iridiovy. A vzdy v poho i na max sytic.

Re: zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: pát 20. pro 2019 9:25:00
od Mexican
ja to dneska otestujem este raz na tych "povodnych" zabudol som napisat ze tam mam natankovanu vervu
Co ma trochu desi je fakt, ze mi na poslednu chvilu padol darcek pre zenu a podarilo sa mi vyriesit workaround v Havl Brode. A predsa tam nepojdem autom :-D Diversiona som sice vcera umyl ale skusim to, je to 95km tam a 95 km nazpat. Bud to dojdem alebo ....

odfotil som (vcera pred umytim) este motor a dneska rano sviecku valca 4. vsetky ostatne vyzeraju rovnako. Ten vlhky hnedy sajrajt na zavite a podlozke je medeny sprej, vcera som to preventivne strekol aby sa nezapiekol zavit

@ Koudy: co znamena ucpaty? palivove vedenia? asi 300km dozadu som prave pridaval VIF benzin (prvy krat) pre dobry pocit celkom velku koncentraciu. Poslednu jazdu co som mal ten mesiac dozadu to slo fakt v pohode, preto ma to dost vcera zaskocilo. Ako a co vycistit? Alebo sa mam na to vyprdnut a nechat to na profika? (teba)

Re: zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: pát 20. pro 2019 9:55:54
od Koudy01
Ty svicky mne prijdou dost zahumrovany. Dal bych novy.

Tim ucpanim myslim pricpany karburatory. Nebo spis jeden karburator. Mozna tam ta Verva s VIFem neco uvolnila. Tezko rict.

Kolem tesneni je to zablity hodne. Toto se ti neudela za 25km. To tam musis mit uz dyl. Pokud si pamatuju dobre, tak tesneni je tam novy. Asi by to chtelo vymenit ty gumovy krouzky pod sroubama vika. Muzou byt uz vymackany, coz muze zpusobit nedostatecne pritlak.

Re: zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: pát 20. pro 2019 10:03:18
od Mexican
diky Koudy - kupim nove sviecky, skusim Brisk (BRISK AR12C SUPER 1943). Trochu ma stve ze tie iridiovky vydrzali tak malo, je ale fakt ze som ich kupoval v amre za asi 500kc vsetky 4. S tym zvyskom asi teda k tebe (to sa dohodneme cez PM) a pocitam ze by som rovno dosniesol aj nove tesnenie. To si menil ty pred 23 tisic km (myslim 3 roky dozadu).

Teraz idem do brnenskeho Futura nieco zariadit, testnem to a ak to pojde, tak skusim ten Havl Brod

Re: zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: pát 20. pro 2019 16:10:27
od Mexican
tak som to prehnal cca 200km (brrr !) - do tych 3000 je to stale akesi nevrle. na dialnici som dokopy cca 80km drzal 130km/h a cca 7000 otacok. Aj pri prudkom zrychleni napr z 5tky z 100kmh na 140-150 to slo pocitovo velmi pekne. len pri rozbiehani z krizovatiek to fakt ma ten prejav, ze sa tomu proste nechce (ala dochadza benzin, viac vibracii, hrubsi zvuk)

tankoval som pri 352km (ale len 5l, pac mi to vyslo na dialnici a verva 100 bola za 39 kc :-/ :o takze spotreba tiez nijak hrozna (odhadovany dojazd bol 370-380km podla toho ako mi vychadzal prechod z rezervy)

priesak oleja som ziadny po vcerajsku nevidel, tak to celkom nechapem. Sviecky som znova vymontoval vsetky, vyzeraju vyrazne lepsie ako vcera, co tam ja ako lama vidim ze pri sviecke #2 je spicka inej farby - a dal by som krk za to, ze po 1 km sa mi zdal zvod prave 2 valca vyrazne studensi (udrzal som prst) ako zvysne tri (tam som sa popalil). Ale tie Brisky kupim (je to cca 300kc/4 kusy vratane ulozenia u nas v Strelicich), nestratia sa - pripadne mate niekto tip na sviecky do davate do XJ600?. Vidim to vsak na diagnozu a liecebny pobyt u Koudyho :mrgreen:

Re: zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: pát 20. pro 2019 16:10:56
od Mexican
a este dve dalsie:

Re: zimna tema - nepekny beh motoru

Napsal: pát 20. pro 2019 20:48:30
od Koudy01
Na 90% máš smítko v trysce karburátoru 2. válce.

Svíčky jsem používal klasiku NGK CR8E. Posledních asi 5 tisíc km mám na svíčkách Denso U24ESR-N. Densa se nemají uchcávat a jsou o pár zanedbatelných Kč levnější tuším. Mně se ale neuchcávaly ani ty NGK. Takže já osobně rozdíl v ničem nepozoruju.

Těsnění tu (Vesrah je cajk):
POD VÍKO
POD ŠROUBY