Jízda v koloně
Napsal: ned 12. kvě 2019 23:51:20
...jarní
sraz je sice za námi, ale přesto, či snad právě proto, bych chtěl neznalým osvětlit a znalým připomenout některé zásady jízdy ve skupině motorek, spousta z nás si ji během sezony určitě ještě užije...
...není určitě třeba se učit extrémní verze používané MCčkáři, včetně jejich signalizací rozjezdu, zastavení, odbočení, překážky a jánevímčehoještě, na to jsme snad dost rozumní, zrovna tak jako se na srazové vyjížďce zbytečně nepředjíždíme, nepředvádíme a podobně, ale:
1. řazení kolony: logiku má pravidlo, že za vedoucím jezdcem se řadí ti, kteří (ať už z důvodu nižší zkušenosti, pomalejšího stroje, atd.) jedou pomaleji, vedoucí jezdec může lépe přizpůsobit rychlost jejich možnostem...
2. přimlouval bych se za použití blinkru při objíždění cyklisty nebo chodce, rozhodně je lepší občas přetrpět pohyb palcem navíc, než vymotávat přehlédnutý bicykl z naleštěných svodů výfuku...(možná je to dokonce pořád i v zákoně, já ta pravidla beru jen za doporučení
)
3. i na vyjížďce je třeba sledovat provoz, sledovat značky, přednosti na křižovatkách, ne jen slepě následovat jezdce před sebou - ale zejména sledovat v zrcátkách provoz za sebou, pokud motocykl za mnou zpomaluje tak zpomalím taky, pokud zůstal stát na červenou na semaforu, počkám nejpozději na další odbočce...když to udělá každý, kolona se na volné silnici bez potíží sjede, nikdo nebude muset bloudit, telefonovat, vracet se pro opozdilce a podobně...

...není určitě třeba se učit extrémní verze používané MCčkáři, včetně jejich signalizací rozjezdu, zastavení, odbočení, překážky a jánevímčehoještě, na to jsme snad dost rozumní, zrovna tak jako se na srazové vyjížďce zbytečně nepředjíždíme, nepředvádíme a podobně, ale:
1. řazení kolony: logiku má pravidlo, že za vedoucím jezdcem se řadí ti, kteří (ať už z důvodu nižší zkušenosti, pomalejšího stroje, atd.) jedou pomaleji, vedoucí jezdec může lépe přizpůsobit rychlost jejich možnostem...
2. přimlouval bych se za použití blinkru při objíždění cyklisty nebo chodce, rozhodně je lepší občas přetrpět pohyb palcem navíc, než vymotávat přehlédnutý bicykl z naleštěných svodů výfuku...(možná je to dokonce pořád i v zákoně, já ta pravidla beru jen za doporučení

3. i na vyjížďce je třeba sledovat provoz, sledovat značky, přednosti na křižovatkách, ne jen slepě následovat jezdce před sebou - ale zejména sledovat v zrcátkách provoz za sebou, pokud motocykl za mnou zpomaluje tak zpomalím taky, pokud zůstal stát na červenou na semaforu, počkám nejpozději na další odbočce...když to udělá každý, kolona se na volné silnici bez potíží sjede, nikdo nebude muset bloudit, telefonovat, vracet se pro opozdilce a podobně...