Stránka 1 z 4
Příliš bohatá směs
Napsal: čtv 18. dub 2019 21:21:33
od mr.Martin
Zdravím Vás kolegové XJčkáři a prosím o radu. Moto XJ600 r.v.94 karbce BDST28 a pořád bohatá směs

. Karbce jsem čistil doma,potom jsem je dal na ultrazvuk. Jsou čisté, nezoxidované. Nastavoval jsem hladiny,jsou cca.2mm nad ryskou. Níže nešly seřídit, pak už jehly zavíraly přívod paliva. Trysky jsou 105-102,5-102,5-105. Jehly na 3 zářezu od vrchu, šrouby bohatosti na základních 2ot. (Zkoušel jsem jít až na 1ot.-bez efektu) Mám zkusit jehly níž? Třeba na 1zářez? Ještě mě napadá, že jsem vyměňoval rozpraskané příruby a pro "velké oči" jsem dal otevřené 44kw na místo původních 37kw. Třeba tyhle karbce nejdou naladit na plný výkon. Řekl bych, že po "otevření" vzduchu bude směs chudá a budu muset dávat větší trysky. Synchronizaci jsem zkoušel seřídit "bulánovou rozdvojkou" (kdo viděl Padesátku, ví o čem mluvím)

,ale nebylo to úplně ono.
Re: Příliš bohatá směs
Napsal: čtv 18. dub 2019 22:03:35
od Koudy01
Zkusil bych posunout ty jehly niz. Nemas nad membranama jeste dorazy, aby nesly uplne otevrit soupatka?
Synchronizaci ti muzu udelat poradne viz
tema Synchronizace karburatoru. Ale musel by sis udelat vylet. Nicmene zas tak daleko to nemas.
Re: Příliš bohatá směs
Napsal: čtv 18. dub 2019 23:36:52
od mr.Martin
Čauky Koudy. Zkusím je teda snížit, dám potom info. Na synchro se rád domluvím (u tebe aspoň vím, že víš jak se to má chovat po seřízení), ale momentálně to nikam nedojede (teda krom vozíku

). Co ty příruby, mám shánět a dát původní (37kw)? Ať je tam původní stav kdy motka před 5lety jela?
Re: Příliš bohatá směs
Napsal: pát 19. dub 2019 8:54:00
od Koudy01
Priruby nech ty velky.
Jak si serizoval ty hladiny? Zkus je seridit podle fuel height z manualu. To znm. karburator vzhuru nohama a zmerit vysku horni hrany plovaku od hrany karburatoru a to tak, ze jazycek plovaku musi byt v kontaktu s vrskem jehlovyho ventilku, ale nesmi mackat ten konec, co pruzi. Lip je to popsany v manualu.
To mereni hladiny podle rysky muze byt zavadejici. Nevim, jestli ma byt hladina pod ryskou nebo nad ryskou. V manualu je to nejak na obrazku a jinak v textu.
Re: Příliš bohatá směs
Napsal: pát 19. dub 2019 20:09:11
od mr.Martin
Seřízeno to mám tak, že plováky jsou cca.12mm nad hranou karbce a odpovídá tomu hladina 2mm nad ryskou. To odpovídá manuálu. Po velikonocích zkusím ty jehly níže a uvidíme.
Re: Příliš bohatá směs
Napsal: úte 23. dub 2019 22:00:27
od mr.Martin
Tak podávám další hlášení o stavu věci

. Na radu Koudyho jsem dal jehly níž na první zářez a hurááá...neujel jsem 10km,ale 150

! Svíčky přežily, neuchlastaly se. Barvu ještě nevím, protože jsem dojel až večír a teplé jsem je nechtěl vyšroubovávat. Stejně jestli jsem to správně pobral, měl bych teď nejdříve synchronizovat a až potom ladit barvu svíček (kdyžtak mě opravte). Ovšem vyskytl se cestou jeden malý problém. Cestou domů došel benzín. Teď se jistě mnozí pousmáli, protože to znají, nebo zažili. Říkají si: je jak malej, co si hraje a ze samé radosti si zapoměl odskočit(natankovat)

Jenže jaké bylo překvapení, když po přepnutí na rezervu, tam žádná nebyla - nádrž vylízaná jak miska od psa

. Takže jsem tlačil směr pumpa a najednou zastavila sama od sebe Felicie a klučina mi nabídl pomoc a prodal benál na dojetí. Tímto mu díky! Jenže teď vyvstává akademická otázka, jak se to mohlo stát. Trubičky z kohoutu v nádrži nevypadly a fakt jsem jel na ON. Teď koukám na rozebraný kohout, sestavený je jak na Parts Depot, ale selský rozum mi říká,že to tam mají blbě, že tam mají přehozený ty trubičky. Můžete se mi někdo podívat do svojí nádrže, jestli je ta kratší trubička(od rezervy) vepředu směrem k řídítkám?
Re: Příliš bohatá směs
Napsal: stř 24. dub 2019 6:45:29
od OTIS
Re: Příliš bohatá směs
Napsal: stř 24. dub 2019 6:51:23
od Koudy01
Dobré pokrok. Už to jede, ale zase se tomu chce jet až do dna
Podle fotek v článku OTISe i ostatních na internetu, má být první ta dlouhá. Viz
Palivový kohoutek - jak mi „sabotoval“ jízdu (600N/S)
Neprotíká ti ten kohout? Když sundáš hadičku z kohoutu v pozici ON, nemělo by nic vytíkat. Pokud benzin teče, je to špatný.
Re: Příliš bohatá směs
Napsal: stř 24. dub 2019 18:18:34
od mr.Martin
Jééé, díky chlapci za obrázek (OTIS) a článek(Koudy). Když jsem totiž kyselinou čistil nádrž od rzi, vzal jsem rovnou i ten pal.kohout. Při tom čištění se mi uvolnili ty trubičky. Dal jsem nový vnitřek a trubičky podle rozkreslení na PartsDepotu. By mě nenapadlo, že to tam mají naopak! Samo, že kohout tekl. Zkoušel jsem dát silnější o-kroužek, podložku pod pružinku (přeci jen druhovýroba, je druhovýroba že),ale toto mě fakt nenapadlo. Po této události jsem koukl i na Yamaha parts katalog. I tam to mají špatně... jsem rád, že jsem se tady zeptal a že jste mi potvrdili mé domněnky. No mrkněte sami, že to tam mají obráceně. Ještě mi poraďte, čím je tam zafixovat. Vteřinovým lepidlem pro utěsnění a mechanicky sťuknout hranu pro jistotu?
Re: Příliš bohatá směs
Napsal: stř 24. dub 2019 19:21:46
od Koudy01
Ja to teda nikdy nedelal, ale myslim, ze kdyz tam das trosku vterinaku a sklepnes hranu, tak nic nepokazis
