Stránka 6 z 6

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Napsal: sob 03. úno 2024 15:35:09
od mimo
nevo7 píše: pát 26. led 2024 19:26:15 To šedé s kľúčikom. Aj som to mal rozobraté, žiadna voda, ale niekde vlhkosť bola. Nevedel som motorku zapnúť či vypnúť. Trápil som sa s tým asi 3 dni /potom 2 dni nepršalo, asi sa to vysušilo a bol pokoj/, vymenil som aj baterku v Nórsku, kým som prišiel, čo tomu je. Pomohlo len odpojenie baterky na 1h a potom zas išla. Prípadne cez noc sa spamätala. Už si budem nosiť aj plachtu na moto, rátam, že tie motorky sú robené aj do dažďa či vlhkosti - ale maximálne tak zvládnu Albánsky dážď, 2x za rok /nikdy som sa nesral so zakrývaním na noc, či keď pršalo/. Severské krajiny to proste nedá /kde spadol nejaký dážď 13 dni z tých 16 čo som bol na ceste/.
TAk když už jsem konečně zapomněl na Koudyho prochcané Norsko, objeví se další. Pěkně děkuji 13 deště ze 16 dní to je vcelku pěkný průměr. Takže mám na dalších X let vystaráno- vím kam NE :lol: :lol: :lol:
Jinak chvála. Ještě dopiš nejake info prosím

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Napsal: ned 04. úno 2024 9:33:01
od nevo7
mimo: Teraz neviem, či info k Nórsku či ku KTM.
K Nórsku: Takto som to zhrnul ešte minulý rok na motoride, čo je taký slovenský m.cz. Keďže cestopisov je veľa, zhrnul som moje základné postrehy /prešiel som si len fjordy od juhu až po Atlantic Road/.

● 16 dní, 7500km, nehrotil som to na sever, takže len Fjordy som pobehal.
● Veľa tam prší. Neviem prečo sa tam motorkári trepú. Nie je to vhodné pre motorky. Príde júl, prázdniny, celozávodné dovolenky, tak sa tam pol Európy vyberie /najmä Nemci a Holanďania/. Ale domáci skôr odporúčali september z hľadiska počasia. Karavan fajn, ale motorka a stan nie je vhodná kombinácia na to podnebie.
● Nórsko je drahé. Benzín ešte ako tak ušiel, za zvyšok si treba priplatiť.
● Benzín treba tankovať ráno. O 11 hodine ho zvyšovali o 3-4 koruny.
● V potravinách ma zarazilo málo výberu pečiva, oproti slovenským potravinám. Alkohol predajný len do 20h, cez víkend ešte viacej obmedzené.
● Ak chceš vidieť tie najnovšie elektro autá, Nórsko je to správne. Tesla prevládala.
● Ako vodiči sú opatrní. Do kruháču neskáču a radšej pôjde 10-15 áut za karavanom, ako ho obehnúť.
● Teploty vzduchu od 6-21 stupňov celzia. Ale pocitovo by som povedal, že to bolo +5 °C na naše podnebie.
● Krajina krásna. Juh /cesty pod E134/ sa mi zdali zaujímavejšie, viacej kameňov a ihličňanov. Minimum trávnatej plochy. Všade čučoriedky, jazerá, machy.
● Horské cesty by som prirovnal rumúnskej Transalpine či Transfagarasanu, len dĺžkovo v kilometroch je to krát 100.
● Hocijaká prejazdová cesta môže byť kochačková, či si to svižne užiť v zátačkach.
● Nezaujal ma Bergen /dedina na môj vkus/, Geiranger /ďalšia dedina/ či Atlantická cesta.
● Ľadovec Jostedalsbreen. Videl som ho zo štyroch strán, no väčšinou sa dostaneš tak na vzdialenosť 300m. Najlepší je výšľap z dediny Mjolver /3km cez skaly z parkoviska/. Si priamo pri ľadovci, môžeš si naň vystúpiť, či si zaplatiť ľadolezenie.
● Vo veľkých nadmorských výškach sa nepohybuješ, často 600-1200mnm. Snehové fľaky sa držali tak od 1300mnm.
● Najvyšší prejazdový bod v 1425mnm, značenie cesty už nepamätám. Jednosmerná vyhliadka Dalsnibba 1500mnm stála za tie peniaze. Tam sa stretáva celá Európa. Ešte ma zaujala horská cesta Bjorgavegen, namiesto najdlhšieho tunela Laerdal a horská cesta na Lysebotn. Vyhliadka na Trollstigen tiež pekná /taký Transfagarasan, sadnúť a kochať sa/.
● Mám rád lyžovanie, tak som nemohol vynechať ani letné lyžiarske stredisko Galdhopiggen.
● Ak sa tam ešte raz vrátim, tak asi len v karavane /rozumnejšia voľba cestovania/. Motorka je na to podnebie trápenie.

Ku KTM: Nie som z toho nadšený /z kvality KTM/, tak aj to som spísal. https://www.motorkari.cz/profil/?uid=31 ... y&cid=3215

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Napsal: pon 05. úno 2024 21:11:24
od Václav-mahomaho
nevo7 píše: ned 04. úno 2024 9:33:01 mimo: Teraz neviem, či info k Nórsku či ku KTM.
K Nórsku: Takto som to zhrnul ešte minulý rok na motoride, čo je taký slovenský m.cz. Keďže cestopisov je veľa, zhrnul som moje základné postrehy /prešiel som si len fjordy od juhu až po Atlantic Road/.

● 16 dní, 7500km, nehrotil som to na sever, takže len Fjordy som pobehal.
● Veľa tam prší. Neviem prečo sa tam motorkári trepú. Nie je to vhodné pre motorky. Príde júl, prázdniny, celozávodné dovolenky, tak sa tam pol Európy vyberie /najmä Nemci a Holanďania/. Ale domáci skôr odporúčali september z hľadiska počasia. Karavan fajn, ale motorka a stan nie je vhodná kombinácia na to podnebie.
● Nórsko je drahé. Benzín ešte ako tak ušiel, za zvyšok si treba priplatiť.
● Benzín treba tankovať ráno. O 11 hodine ho zvyšovali o 3-4 koruny.
● V potravinách ma zarazilo málo výberu pečiva, oproti slovenským potravinám. Alkohol predajný len do 20h, cez víkend ešte viacej obmedzené.
● Ak chceš vidieť tie najnovšie elektro autá, Nórsko je to správne. Tesla prevládala.
● Ako vodiči sú opatrní. Do kruháču neskáču a radšej pôjde 10-15 áut za karavanom, ako ho obehnúť.
● Teploty vzduchu od 6-21 stupňov celzia. Ale pocitovo by som povedal, že to bolo +5 °C na naše podnebie.
● Krajina krásna. Juh /cesty pod E134/ sa mi zdali zaujímavejšie, viacej kameňov a ihličňanov. Minimum trávnatej plochy. Všade čučoriedky, jazerá, machy.
● Horské cesty by som prirovnal rumúnskej Transalpine či Transfagarasanu, len dĺžkovo v kilometroch je to krát 100.
● Hocijaká prejazdová cesta môže byť kochačková, či si to svižne užiť v zátačkach.
● Nezaujal ma Bergen /dedina na môj vkus/, Geiranger /ďalšia dedina/ či Atlantická cesta.
● Ľadovec Jostedalsbreen. Videl som ho zo štyroch strán, no väčšinou sa dostaneš tak na vzdialenosť 300m. Najlepší je výšľap z dediny Mjolver /3km cez skaly z parkoviska/. Si priamo pri ľadovci, môžeš si naň vystúpiť, či si zaplatiť ľadolezenie.
● Vo veľkých nadmorských výškach sa nepohybuješ, často 600-1200mnm. Snehové fľaky sa držali tak od 1300mnm.
● Najvyšší prejazdový bod v 1425mnm, značenie cesty už nepamätám. Jednosmerná vyhliadka Dalsnibba 1500mnm stála za tie peniaze. Tam sa stretáva celá Európa. Ešte ma zaujala horská cesta Bjorgavegen, namiesto najdlhšieho tunela Laerdal a horská cesta na Lysebotn. Vyhliadka na Trollstigen tiež pekná /taký Transfagarasan, sadnúť a kochať sa/.
● Mám rád lyžovanie, tak som nemohol vynechať ani letné lyžiarske stredisko Galdhopiggen.
● Ak sa tam ešte raz vrátim, tak asi len v karavane /rozumnejšia voľba cestovania/. Motorka je na to podnebie trápenie.

Ku KTM: Nie som z toho nadšený /z kvality KTM/, tak aj to som spísal. https://www.motorkari.cz/profil/?uid=31 ... y&cid=3215
Praktické, stručné. Bezva postřehy.

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Napsal: čtv 08. úno 2024 18:27:00
od Mexican
a v tychto momentoch si hovorim, ze tie moderne stroje su len problem :-/

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Napsal: úte 13. úno 2024 8:44:54
od mimo
Děkuji přesně tak jsem si to představoval :)
A že KTM je ... jsem nepochyboval :D :lol: :lol: :lol:

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Napsal: sob 15. čer 2024 22:27:21
od Václav-mahomaho