Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
- Koudy01
- Příspěvky: 2241
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: 1190 ADV
- Rok výroby: 2016
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
Nasel si to spravne. Bez pruziny a uplne stlacene. Pisou to i v manualu.
- Koudy01
- Příspěvky: 2241
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: 1190 ADV
- Rok výroby: 2016
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
Tak jsem to zase po roce a půl v rámci přípravy motorky na cestu dalekou rozdělal. Tentokrát to bylo jen po 8 tis. km od poslední výměny oleje. Jedna strana v pohodě. Druhá tak natlakovaná, že to ani nezasyčelo, ale rovnou to na mě pod tlakem vychrstlo proud oleje. Vyměnil jsem teda gufera (po cca 60 tis. km) a o-kroužky zátek a uvidím.Koudy01 píše: čtv 06. zář 2018 20:22:38 Aktuálně měním olej a toto téma tu ještě nově není, tak ho založím.
Nicméně taková zajímavost. Olej sem měnil asi rok a půl/23tis. km zpět. A během posledního půl roku sem si začal všímat toho, že mi na motorce trvdne předek ("na motorce" jakože té motorce). Dostalo se to až do takovýho stádia, že to skoro přestalo tlumit a jízda byla dost nepohodlná. To mě dohnalo k tomu koupit olej a vyměnit ho. Jenže je to divný. Většinou mi to přišlo naopak a sice, že to se starým olejem bylo měkký jak žvýkačka. Teď jsem to rozdělal a asi vím, proč to tak bylo. Po povolení zátky tlumiče začaly syčet a né zrovna málo. Byly dost natlakovaný. Něco tlumičů na XJ sem už rozdělal a nikdy sem nějaký syčení nezaregistroval. Docela bych řekl, že toto natlakování byla příčina toho ztvrdnutí. Některý tlumiče se normálně foukají přes ventilky. Ty na XJ ale ne. Nechápu, kde se tam ten tlak vzal. Kdyby to jen lehce pšouklo, ale to fakt syčelo asi 3 sekundy jak kompresor.
Otázka na ty, co měnili olej - nevšimli ste si nějakýho úniku tlaku při odvíčkování trubky?
Otázka pro všecky - kde se tam ten tlak vzal?
- kozoroh1
- Příspěvky: 850
- Registrován: pát 17. lis 2017 21:05:34
- Kraj: Královehradecký
- Obec: Dvůr Králové nad Labem
- Motorka: XJ 650 T
- Rok výroby: 1982
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
To je fakt divný. Nikdy jsem se s natlakovanou šavlí nesetkal. Co tam dáváš za olej. Já dával Castrol 10W. Teď jsem do Stromka dal Repsol 5W. Tak uvidím. Neproplachuješ to nějakou naftou, že by tam trocha zůstalo a potom to pěnilo. Jinak, že by se to chovalo jako pumpička a zvenčí nasávalo vzduch a pod víčkem ho uvěznilo je divné. Hele kouknu na Stomklub a tam týpek mění olej a gufera a gufero je tam opačně popisuje i proč to neotočit. Já mám za to, že jsem u XJ měl gufero popiskem nahoře. No žvatlá anglicky, tak to bude spíš pro tebe.
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
- Koudy01
- Příspěvky: 2241
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: 1190 ADV
- Rok výroby: 2016
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
Složený jsem to měl správně. Cistim hadrou a cisticem na brzdy. Asi tomu dávám hustou čočku jako motokrosaři
Nesmím s tím tolik krosit.
A nebo gufera nebo o-kroužky byly už špatný a nejakym zpusobem prisavaly luft, i když netekly. Uvidím časem, jestli to výměna těchto věcí opravila.
Olejem to nebude. Davam co je. Motul, Repsol nebo Ipone. Vse 10W.

A nebo gufera nebo o-kroužky byly už špatný a nejakym zpusobem prisavaly luft, i když netekly. Uvidím časem, jestli to výměna těchto věcí opravila.
Olejem to nebude. Davam co je. Motul, Repsol nebo Ipone. Vse 10W.
- Mexican
- Příspěvky: 878
- Registrován: pon 20. lis 2017 13:43:46
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Strelice
- Motorka: XJ600s
- Rok výroby: 2001
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
tak ono je relativne tazke to na tych nasich jihomoravskych cestach nekrosit. Tiez ked sa zveziem tam od nas, tak prvych 20km v okoli su to cesty povedane kulantne "narocne na odpruzenie" Diversion to dava s graciou ale taky maly bawor (Scarver), ten fakt trpi
- kozoroh1
- Příspěvky: 850
- Registrován: pát 17. lis 2017 21:05:34
- Kraj: Královehradecký
- Obec: Dvůr Králové nad Labem
- Motorka: XJ 650 T
- Rok výroby: 1982
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
Olejem ne, to by bylo v obou vidlích. Jen jsem se ptal. Mě se stalo, že to s novým olejem ztvrdlo. Tak jsem teď pteventivně dal 5W a je to stejné. Mě jde o to, jestli ti tam nemohlo trochu té brzdovky zůstat, Jde o případnou reakci s olejem.Koudy01 píše: čtv 12. bře 2020 14:38:11 Olejem to nebude. Davam co je. Motul, Repsol nebo Ipone. Vse 10W.
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
- Koudy01
- Příspěvky: 2241
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: 1190 ADV
- Rok výroby: 2016
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
To neni brzdovka, ale cistic na brzdy. Takova ta sracka, co mega dobre cisti a vypari se rychleji, nez to stihnes utrit. To by nemelo nic udelat. Pouzivam to na vsechno.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: pát 26. črc 2019 23:03:14
- Kraj: Královehradecký
- Obec: Červený Kostelec
- Motorka: XJ 600
- Rok výroby: 1997
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
Ahoj, jak patří správně pružiny do tlumičů, dneska jsem to rozebral a příjde mi, že jednu jsem měl se zkracenejma zavitama dolů a druhou stranu nahoru. U starýho xj jsem měl ty zkrácený závity nahoře. Předem děkuji za odpověď.
- Koudy01
- Příspěvky: 2241
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: 1190 ADV
- Rok výroby: 2016
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
Ahoj, hustejsi nahoru.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: pon 06. led 2020 17:47:32
- Kraj: Moravskoslezký
- Obec: Jeseník nad Odrou
- Motorka: XJ600S
- Rok výroby: 2001
Re: Přední tlumiče, olej do vidlí a tak dále
Ahoj, zde na XJ fóru jsem nový, takže Vás všechny tímto zdravím. Od října 2019 mám XJ600 Diversion, ročník 2001. Chystám se pustit do výměny oleje v tlumičích, ale dostal jsem dostal informaci, že do "nových" XJček se má dát trochu víc oleje než se píše v manuálu. Mohl byste mi někdo prosím poradit kolik oleje dáváte (množství nebo hladinu)?