Video, audio na dlouhé zimní večery

Volná diskuze o všem.
mimo
Příspěvky: 254
Registrován: pát 17. lis 2017 20:51:19
Kraj: Liberecký
Obec: Nová Ves
Motorka: kouzelná
Rok výroby: 1997
Kontaktovat uživatele:

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Příspěvek od mimo »

nevo7 píše: pát 26. led 2024 19:26:15 To šedé s kľúčikom. Aj som to mal rozobraté, žiadna voda, ale niekde vlhkosť bola. Nevedel som motorku zapnúť či vypnúť. Trápil som sa s tým asi 3 dni /potom 2 dni nepršalo, asi sa to vysušilo a bol pokoj/, vymenil som aj baterku v Nórsku, kým som prišiel, čo tomu je. Pomohlo len odpojenie baterky na 1h a potom zas išla. Prípadne cez noc sa spamätala. Už si budem nosiť aj plachtu na moto, rátam, že tie motorky sú robené aj do dažďa či vlhkosti - ale maximálne tak zvládnu Albánsky dážď, 2x za rok /nikdy som sa nesral so zakrývaním na noc, či keď pršalo/. Severské krajiny to proste nedá /kde spadol nejaký dážď 13 dni z tých 16 čo som bol na ceste/.
TAk když už jsem konečně zapomněl na Koudyho prochcané Norsko, objeví se další. Pěkně děkuji 13 deště ze 16 dní to je vcelku pěkný průměr. Takže mám na dalších X let vystaráno- vím kam NE :lol: :lol: :lol:
Jinak chvála. Ještě dopiš nejake info prosím
nevo7
Příspěvky: 227
Registrován: úte 21. lis 2017 10:53:24
Kraj: Trenčiansky
Obec: Nová Dubnica
Motorka: XJ600S S.T.
Rok výroby: 1995

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Příspěvek od nevo7 »

mimo: Teraz neviem, či info k Nórsku či ku KTM.
K Nórsku: Takto som to zhrnul ešte minulý rok na motoride, čo je taký slovenský m.cz. Keďže cestopisov je veľa, zhrnul som moje základné postrehy /prešiel som si len fjordy od juhu až po Atlantic Road/.

● 16 dní, 7500km, nehrotil som to na sever, takže len Fjordy som pobehal.
● Veľa tam prší. Neviem prečo sa tam motorkári trepú. Nie je to vhodné pre motorky. Príde júl, prázdniny, celozávodné dovolenky, tak sa tam pol Európy vyberie /najmä Nemci a Holanďania/. Ale domáci skôr odporúčali september z hľadiska počasia. Karavan fajn, ale motorka a stan nie je vhodná kombinácia na to podnebie.
● Nórsko je drahé. Benzín ešte ako tak ušiel, za zvyšok si treba priplatiť.
● Benzín treba tankovať ráno. O 11 hodine ho zvyšovali o 3-4 koruny.
● V potravinách ma zarazilo málo výberu pečiva, oproti slovenským potravinám. Alkohol predajný len do 20h, cez víkend ešte viacej obmedzené.
● Ak chceš vidieť tie najnovšie elektro autá, Nórsko je to správne. Tesla prevládala.
● Ako vodiči sú opatrní. Do kruháču neskáču a radšej pôjde 10-15 áut za karavanom, ako ho obehnúť.
● Teploty vzduchu od 6-21 stupňov celzia. Ale pocitovo by som povedal, že to bolo +5 °C na naše podnebie.
● Krajina krásna. Juh /cesty pod E134/ sa mi zdali zaujímavejšie, viacej kameňov a ihličňanov. Minimum trávnatej plochy. Všade čučoriedky, jazerá, machy.
● Horské cesty by som prirovnal rumúnskej Transalpine či Transfagarasanu, len dĺžkovo v kilometroch je to krát 100.
● Hocijaká prejazdová cesta môže byť kochačková, či si to svižne užiť v zátačkach.
● Nezaujal ma Bergen /dedina na môj vkus/, Geiranger /ďalšia dedina/ či Atlantická cesta.
● Ľadovec Jostedalsbreen. Videl som ho zo štyroch strán, no väčšinou sa dostaneš tak na vzdialenosť 300m. Najlepší je výšľap z dediny Mjolver /3km cez skaly z parkoviska/. Si priamo pri ľadovci, môžeš si naň vystúpiť, či si zaplatiť ľadolezenie.
● Vo veľkých nadmorských výškach sa nepohybuješ, často 600-1200mnm. Snehové fľaky sa držali tak od 1300mnm.
● Najvyšší prejazdový bod v 1425mnm, značenie cesty už nepamätám. Jednosmerná vyhliadka Dalsnibba 1500mnm stála za tie peniaze. Tam sa stretáva celá Európa. Ešte ma zaujala horská cesta Bjorgavegen, namiesto najdlhšieho tunela Laerdal a horská cesta na Lysebotn. Vyhliadka na Trollstigen tiež pekná /taký Transfagarasan, sadnúť a kochať sa/.
● Mám rád lyžovanie, tak som nemohol vynechať ani letné lyžiarske stredisko Galdhopiggen.
● Ak sa tam ešte raz vrátim, tak asi len v karavane /rozumnejšia voľba cestovania/. Motorka je na to podnebie trápenie.

Ku KTM: Nie som z toho nadšený /z kvality KTM/, tak aj to som spísal. https://www.motorkari.cz/profil/?uid=31 ... y&cid=3215
Uživatelský avatar
Václav-mahomaho
Příspěvky: 474
Registrován: čtv 23. lis 2017 8:55:17
Kraj: Středočeský
Obec: Neveklov
Motorka: R1150R
Rok výroby: 2002

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Příspěvek od Václav-mahomaho »

nevo7 píše: ned 04. úno 2024 9:33:01 mimo: Teraz neviem, či info k Nórsku či ku KTM.
K Nórsku: Takto som to zhrnul ešte minulý rok na motoride, čo je taký slovenský m.cz. Keďže cestopisov je veľa, zhrnul som moje základné postrehy /prešiel som si len fjordy od juhu až po Atlantic Road/.

● 16 dní, 7500km, nehrotil som to na sever, takže len Fjordy som pobehal.
● Veľa tam prší. Neviem prečo sa tam motorkári trepú. Nie je to vhodné pre motorky. Príde júl, prázdniny, celozávodné dovolenky, tak sa tam pol Európy vyberie /najmä Nemci a Holanďania/. Ale domáci skôr odporúčali september z hľadiska počasia. Karavan fajn, ale motorka a stan nie je vhodná kombinácia na to podnebie.
● Nórsko je drahé. Benzín ešte ako tak ušiel, za zvyšok si treba priplatiť.
● Benzín treba tankovať ráno. O 11 hodine ho zvyšovali o 3-4 koruny.
● V potravinách ma zarazilo málo výberu pečiva, oproti slovenským potravinám. Alkohol predajný len do 20h, cez víkend ešte viacej obmedzené.
● Ak chceš vidieť tie najnovšie elektro autá, Nórsko je to správne. Tesla prevládala.
● Ako vodiči sú opatrní. Do kruháču neskáču a radšej pôjde 10-15 áut za karavanom, ako ho obehnúť.
● Teploty vzduchu od 6-21 stupňov celzia. Ale pocitovo by som povedal, že to bolo +5 °C na naše podnebie.
● Krajina krásna. Juh /cesty pod E134/ sa mi zdali zaujímavejšie, viacej kameňov a ihličňanov. Minimum trávnatej plochy. Všade čučoriedky, jazerá, machy.
● Horské cesty by som prirovnal rumúnskej Transalpine či Transfagarasanu, len dĺžkovo v kilometroch je to krát 100.
● Hocijaká prejazdová cesta môže byť kochačková, či si to svižne užiť v zátačkach.
● Nezaujal ma Bergen /dedina na môj vkus/, Geiranger /ďalšia dedina/ či Atlantická cesta.
● Ľadovec Jostedalsbreen. Videl som ho zo štyroch strán, no väčšinou sa dostaneš tak na vzdialenosť 300m. Najlepší je výšľap z dediny Mjolver /3km cez skaly z parkoviska/. Si priamo pri ľadovci, môžeš si naň vystúpiť, či si zaplatiť ľadolezenie.
● Vo veľkých nadmorských výškach sa nepohybuješ, často 600-1200mnm. Snehové fľaky sa držali tak od 1300mnm.
● Najvyšší prejazdový bod v 1425mnm, značenie cesty už nepamätám. Jednosmerná vyhliadka Dalsnibba 1500mnm stála za tie peniaze. Tam sa stretáva celá Európa. Ešte ma zaujala horská cesta Bjorgavegen, namiesto najdlhšieho tunela Laerdal a horská cesta na Lysebotn. Vyhliadka na Trollstigen tiež pekná /taký Transfagarasan, sadnúť a kochať sa/.
● Mám rád lyžovanie, tak som nemohol vynechať ani letné lyžiarske stredisko Galdhopiggen.
● Ak sa tam ešte raz vrátim, tak asi len v karavane /rozumnejšia voľba cestovania/. Motorka je na to podnebie trápenie.

Ku KTM: Nie som z toho nadšený /z kvality KTM/, tak aj to som spísal. https://www.motorkari.cz/profil/?uid=31 ... y&cid=3215
Praktické, stručné. Bezva postřehy.
Život je cesta, čím dál tím líp.
Uživatelský avatar
Mexican
Příspěvky: 843
Registrován: pon 20. lis 2017 13:43:46
Kraj: Jihomoravský
Obec: Strelice
Motorka: XJ600s
Rok výroby: 2001
Kontaktovat uživatele:

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Příspěvek od Mexican »

a v tychto momentoch si hovorim, ze tie moderne stroje su len problem :-/
mimo
Příspěvky: 254
Registrován: pát 17. lis 2017 20:51:19
Kraj: Liberecký
Obec: Nová Ves
Motorka: kouzelná
Rok výroby: 1997
Kontaktovat uživatele:

Re: Video, audio na dlouhé zimní večery

Příspěvek od mimo »

Děkuji přesně tak jsem si to představoval :)
A že KTM je ... jsem nepochyboval :D :lol: :lol: :lol:
Odpovědět