Motorka nejde nad 6000 ot.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Ještě mám jeden dotaz... Jak jsem se v tom teď vrtal, zjistil jsem, že mi teče kohout bez motoru na všechny polohy Tedy pouští do palivové hadičky, ne někde bokem. Proudem, žádné kapání, ON teče jen o trochu míň, než PRI.
Je to rovnou na repas, nebo tam může být třeba jen bordel? Jinak je mi jasný, že bych to měl rozdělat a prohlídnout.
Prosím o tipy na sadu či triky, co s tím. Jinak to vidím na sadu Tourmax fck-32... je tak? Našel jsem za stejnou cenu komplet čínský kohout, to ale spíš nebrat? Případně na to drbat a dát na hadičku druhý kohout na uzavření paliva?
Dík, Honza
Je to rovnou na repas, nebo tam může být třeba jen bordel? Jinak je mi jasný, že bych to měl rozdělat a prohlídnout.
Prosím o tipy na sadu či triky, co s tím. Jinak to vidím na sadu Tourmax fck-32... je tak? Našel jsem za stejnou cenu komplet čínský kohout, to ale spíš nebrat? Případně na to drbat a dát na hadičku druhý kohout na uzavření paliva?
Dík, Honza
- KaBl58
- Příspěvky: 449
- Registrován: ned 13. kvě 2018 19:41:33
- Kraj: Plzeňský
- Obec: Česká Kubice
- Motorka: XJ600 S Diversion
- Rok výroby: 1997
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Na kohout prodávají opravnou sadu kde jsou těsnění i membrána.
- OTIS
- Příspěvky: 1037
- Registrován: úte 07. lis 2017 18:16:10
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ 600N
- Rok výroby: 2001
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Viděl bych to na zaseklý pístek, tak rozebrat a vyčistit. Ten dnešní bio benzín je jeden velký bordel.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Tady jsme si nerozuměli. Já myslel snímač pulzů na klikovce... To je myslím primární vstup pro jednotku zapalování....?Koudy01 píše: ↑stř 06. zář 2023 13:24:40 Můžeš zkusit odpojit ten TPS senzor. Jede to i bez něj. Akorát ti bude skákat chvílu otáčkoměr na 3000 a na 0. Jako signalizace chyby TPS.
S náhlým skokovým poklesem jsem se ještě nesetkal. Svíčky jsou dobrý? Pár lidem na XJ třeba odešla jedna zapalovací cívka. Ale to nevím, jestli se projeví takhle. Chce to zkoumat a hledat. Motorka je to poměrně hloupá. Pokud tam jde benzín a má to jiskru, tak to musí jet.
-
- Příspěvky: 551
- Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Boskovice
- Motorka: XJR1200
- Rok výroby: 1997
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
TPS= Throtle position sensor, volně přeloženo senzor polohy plynu. U mé XJR nefunguje vůbec a nepřijde mi, že by to byl nějakej problém.
- Koudy01
- Příspěvky: 2196
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: XTZ690
- Rok výroby: 2021
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Aha. No, nesetkal jsem se s tím, že by tenhle snímač natočení klikovky byl špatný.
Já to tak trochu tipuju na zapalovací cívku. Jsou tam dvě. Každá pro dva válce. A možná jedna přestane v otáčkách fungovat.
Kdybych věděl, že se dostanu na ten sraz, tak bych ti řekl, ať se dojedeš ukázat a projel bych si to. Z toho bych asi poznal víc.
Ale nejspíš se tam zjevím jen v sobotu večer po tmě...
Já to tak trochu tipuju na zapalovací cívku. Jsou tam dvě. Každá pro dva válce. A možná jedna přestane v otáčkách fungovat.
Kdybych věděl, že se dostanu na ten sraz, tak bych ti řekl, ať se dojedeš ukázat a projel bych si to. Z toho bych asi poznal víc.
Ale nejspíš se tam zjevím jen v sobotu večer po tmě...
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Já teď projel komplet palivovou soustavu, udělal i nové krátké připojení paliva do karbců "na přímo" ...a nic.Koudy01 píše: ↑stř 13. zář 2023 6:51:06 Aha. No, nesetkal jsem se s tím, že by tenhle snímač natočení klikovky byl špatný.
Já to tak trochu tipuju na zapalovací cívku. Jsou tam dvě. Každá pro dva válce. A možná jedna přestane v otáčkách fungovat.
Kdybych věděl, že se dostanu na ten sraz, tak bych ti řekl, ať se dojedeš ukázat a projel bych si to. Z toho bych asi poznal víc.
Ale nejspíš se tam zjevím jen v sobotu večer po tmě...
Teď mám odstrojenou motorku a vypsané parametry z manuálů pro každou část zapalovací soustavy, tak to znovu pořádně projedu voltmetrem.
Pak už zbude jen shánět komponenty a zkoušet vyměňovat, jinak fakt nevím. Cívka bude první na řadě, to je jasný.
To Kodl:
Tak co jsem se díval na staré schémata TCI motorek, TPS vstup (ze snímače na karbci) je až u modernějších kousků a neměl by mít zásadní vliv na výkon (tím myslím můj případ, kdy je v trapu 1/2 rozsahu otáček). Primární senzor pro zapalování je na klikovce (v manuálech Pickup coil, Pulse sensor). Každopádně protestuju oba.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Tak na fajfkách mám dost rozptyl. Jedna úplně mimo, naměřeno přes 16kOhm. Ostatní lítají -800 až +600 ohm, tedy pár procent odchylky od daných 10kOhm... Kolik je tak ještě ok?
+jinak vše (primární, sekundární odpor, konektory, 3 fajfky, TPS) v limitu. Pohledově vše bez koroze a poškození. Co jsem nakonec nezměřil, tak senzor pulzů, protože je za padákem a na ten nemám nástrčák :-/
+jinak vše (primární, sekundární odpor, konektory, 3 fajfky, TPS) v limitu. Pohledově vše bez koroze a poškození. Co jsem nakonec nezměřil, tak senzor pulzů, protože je za padákem a na ten nemám nástrčák :-/
Naposledy upravil(a) Jenda dne pon 18. zář 2023 8:58:17, celkem upraveno 2 x.
- Koudy01
- Příspěvky: 2196
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: XTZ690
- Rok výroby: 2021
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Tu jednu bych urcite vymenil. Ostatni nechal. Ale rekl bych, ze to bude mit vliv spis na volnobeh. Ale uvidis.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Ahoj, tak do konce sezóny jsem problém nevyřešil, raději jsem jezdil, co to šlo... Na elektrice mouchy byly, ale ne zásadní.
Rozhodl jsem se zkusit vyměnit CDI. Tušíte někdo, jak se CDI na XJ600 liší v označených verzích? S 4BR asi nic nezkazím (v seznamech dílů Evropa poslední ročníky), ale našel jsem minimálně 3 hlavní označení jednotek: 4DU, 4DG a 4BR, některé prodávané i pro novější ročníky XJ na eBay i Tipmoto Jak to je? Dík. J.
Rozhodl jsem se zkusit vyměnit CDI. Tušíte někdo, jak se CDI na XJ600 liší v označených verzích? S 4BR asi nic nezkazím (v seznamech dílů Evropa poslední ročníky), ale našel jsem minimálně 3 hlavní označení jednotek: 4DU, 4DG a 4BR, některé prodávané i pro novější ročníky XJ na eBay i Tipmoto Jak to je? Dík. J.