650 T
- kozoroh1
- Příspěvky: 838
- Registrován: pát 17. lis 2017 21:05:34
- Kraj: Královehradecký
- Obec: Dvůr Králové nad Labem
- Motorka: XJ 650 T
- Rok výroby: 1982
Re: 650 T
Pro Velikonoční porovnání. Nooo ..., turbo je spíš na cestování. Vyšší rychlosti udržuje víc hravě. A taky se chová jako delší motorka. Kdežto na jančení mezi vesnicemi je klasik dravější. Turbínový pětikvalt je potřeba rozfoukat.
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
- kozoroh1
- Příspěvky: 838
- Registrován: pát 17. lis 2017 21:05:34
- Kraj: Královehradecký
- Obec: Dvůr Králové nad Labem
- Motorka: XJ 650 T
- Rok výroby: 1982
Re: 650 T
Souhlas. Říkal jsem si že budu vlastníkem nejhezčí a nejšerednšjší Yamahy. Kde to teda vyhrála techničnost. Ale to se prostě musí vidět z blízka. Fotogenická vůbec, ale vůbec není.Koudy01 píše: úte 11. dub 2023 20:16:39 A taky je klasik hezčí motorka....ale tady jde spíš o vyjímečnost a ta jasně hovoří pro turbínu Tak snad se ti povede rozjezdit tak, jak jezdit má.
Každopádně, teď je po mechanické stránce v pořádku. A hold ladění bude pokus - test. Ono to přijde. Už to bude jenom o hraní. Byl jsem i u týpka co dělá staré Hondy. Řekl mi ať se stavím až najedu 4-5 tis. kilometrů. Že si taky kolikrát nevěděl rady a že se ty motorky často rozjezdí.
Klidně pište na co by jste se podívali. Všechno funguje, ale na cca 6,5 tis. otáčkách jak když je na omezovači při plném plynu. Při ubrání plynu zrychlí a když jí člověk chce vytáhnout výš musí vždy přidat ubrat a znovu, ale dál než na 7,5-8 to nejde. Takže když začne být znát turbo efekt tak záhy skončí.
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
-
- Příspěvky: 88
- Registrován: sob 18. lis 2017 7:30:07
- Kraj: Královehradecký
- Obec: Javornice
- Motorka: XJ600S
- Rok výroby: 2002
Re: 650 T
Ahojda mě xj taky zlobil, vyčistil jsem karbce, zkontroloval membrány a palivový filtr a vše ok. Vždy po třiceti kilometrech to nechtělo jezdit. Pak mě koudy navedl správným směrem. Odpojí jsem palivovou hadičku mezi kohoutek a filtrem a ejhle na motoru se objevila kapka vody, která cestovala mezi kohoutek a filtrem a přivřela přívod paliva. Potom když sem ji profoukl a dal zpět tak projížďka a motorka jela jako splašená. Taková blbost a jak mě potrápila...
- kozoroh1
- Příspěvky: 838
- Registrován: pát 17. lis 2017 21:05:34
- Kraj: Královehradecký
- Obec: Dvůr Králové nad Labem
- Motorka: XJ 650 T
- Rok výroby: 1982
Re: 650 T
Jasný, bude to nějaká blbůstka. Dělala to už když jsem jí přivezl. Karbce jsem měl rozhozené. Nic v nich nezůstalo. U tohodle teda je vydolovat znovu ven není na chvíli. Ale když nic jiného nezbude.
No bude to bádání . Největší radost z toho má žena, protože má jistotu, že dokud na to nepřijdu mám o zábavu postaráno a nic jinýho nepřitáhnu do garáže.
No bude to bádání . Největší radost z toho má žena, protože má jistotu, že dokud na to nepřijdu mám o zábavu postaráno a nic jinýho nepřitáhnu do garáže.
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
-
- Příspěvky: 554
- Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Boskovice
- Motorka: XJR1200
- Rok výroby: 1997
Re: 650 T
Jakpak je u tohoto strojku udělaná regulace tlaku paliva? Známej kdysi řešil turbo na Capri - celej karbec zavřel do plechové bedny, ven vedly jenom lanka, tam to drobek foukalo, a hadička na benzín. výsledek byl ten, že když turbo nafouklo trochu víc, tak už nešel benzín do karbecu. Dal elektrický čerpadlo ze stříkačky, a to mělo takovou sílu, že ponořilo plovák a motor se utopil v benzínu. Nakonec do přívodu benzínu dal ventilek z renaultu 5 turbo - na jedné straně benzín z pumpy, na druhé přetlak z turba a pak už jenom vývod do karbecu... tady je ukázka verze pro auto: https://speedpro.eu/produkt/regulator-t ... rburatory/ a tady bych hledal problém. Prostě ti tam nejde benzín, když to turbo nafoukne. Buď ventil, nebo to nedává čerpadlo...
- kozoroh1
- Příspěvky: 838
- Registrován: pát 17. lis 2017 21:05:34
- Kraj: Královehradecký
- Obec: Dvůr Králové nad Labem
- Motorka: XJ 650 T
- Rok výroby: 1982
Re: 650 T
Tam by taky mohl být zakopaný pes. To ano. Kapitola 3. - palivový systém - (2) regulátor tlaku https://xjcd.org/book/export/html/267. Test palivového čerpadla a regulátoru tlaku.
Jednou stopou, ale nesmí být vidět za mnou. To je lepší sedět na rybách, neboť čas strávený na rybách se do života nepočítá.
-
- Příspěvky: 554
- Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Boskovice
- Motorka: XJR1200
- Rok výroby: 1997
Re: 650 T
Letmo jsem nahlídl, ale tam není nic o měření tlaku, jenom zkouší, jestli to dá 300ccm za 15s. Pokud turbo fouká 1bar tak čerpadlo musí dát 1.2 baru a víc, aby to přetlačilo, je to jasná logika. A při tomhle tlaku musí poslat do karbeců víc než 20l za hodinu (spotřeba xjr při 200km/h ) tj zhruba přepočteno 100ccm za 15s. A jak měřit průtok proti tlaku? petflaška s naroubovaným ventilem do víčka , krz kterej tam nafoukáš vzduch, apotom tam z čerpadla pošleš benzín. Podobně se dá vyzkoušet i ten regulační ventil. Co dělá a jak vypadá "check valve" netuším...
P.S. podobně upravenou petlahev používám na doplnění nemrzky do soláru, do víčka jsem narouboval 3/8 kuláč s pojistnou matkou, na něj šroubení 1.) s protikusem na pistoli na kompersor , 2.) s šroubení proti šroubení, kterým to zapojím do soláru. Flašku do půlky napním nemrzkou, zašroubuju vícko, napojím kompresor a dám do ní 2bar (napřed to zkouším raděj na sucho, sem tam některá nevydrží nápor), pak ventil uzavřu, přešroubuju šroubení do solárního systému, flašku otočím dnem vzhůru a otevřu kohoutek. Jak dlouho mi trvalo, než jsem zjistil, že je to tak jednoduchý...
P.S2: Zajímavej je ten podtlakovej ventil z airboxu, když turbo nestíhá, aby šel do motoru aspoň nějakej vzduch
P.S. podobně upravenou petlahev používám na doplnění nemrzky do soláru, do víčka jsem narouboval 3/8 kuláč s pojistnou matkou, na něj šroubení 1.) s protikusem na pistoli na kompersor , 2.) s šroubení proti šroubení, kterým to zapojím do soláru. Flašku do půlky napním nemrzkou, zašroubuju vícko, napojím kompresor a dám do ní 2bar (napřed to zkouším raděj na sucho, sem tam některá nevydrží nápor), pak ventil uzavřu, přešroubuju šroubení do solárního systému, flašku otočím dnem vzhůru a otevřu kohoutek. Jak dlouho mi trvalo, než jsem zjistil, že je to tak jednoduchý...
P.S2: Zajímavej je ten podtlakovej ventil z airboxu, když turbo nestíhá, aby šel do motoru aspoň nějakej vzduch
-
- Příspěvky: 123
- Registrován: čtv 17. zář 2020 11:59:25
- Kraj: Středočeský
- Obec: Benešov
- Motorka: Yamaha
- Rok výroby: 2019
Re: 650 T
Řekl bych, že jsi přehlédl malý detail, že to má karburátory....Kodl píše: čtv 13. dub 2023 21:41:25 Letmo jsem nahlídl, ale tam není nic o měření tlaku, jenom zkouší, jestli to dá 300ccm za 15s. Pokud turbo fouká 1bar tak čerpadlo musí dát 1.2 baru a víc, aby to přetlačilo, je to jasná logika. A při tomhle tlaku musí poslat do karbeců víc než 20l za hodinu (spotřeba xjr při 200km/h ) tj zhruba přepočteno 100ccm za 15s. A jak měřit průtok proti tlaku? petflaška s naroubovaným ventilem do víčka , krz kterej tam nafoukáš vzduch, apotom tam z čerpadla pošleš benzín. Podobně se dá vyzkoušet i ten regulační ventil. Co dělá a jak vypadá "check valve" netuším...