Máme doma novej přírůstek. Ze stavu klinické smrti se původní antiekologickýej hlučnej krám stal po operaci nehlučným elektrovozidlem
původně 125ccm yx (lifan...) teď QSmotor 138v3 5kW"trvale" /11kWšpičkově s 4kWh baterkou. Ještě musím vyměnit přední tlumiče, olej z nich samozřejmě skončil v brzdovejch destičkách, a dopojit přední a zadní světlo, aby bylo mladýho aspoň trochu vidět. Motor je zajímavej tím, že už má v sobě převod s šikmým ozubením 1:2.3, takže sekundár už vychází "normálněj", teď tam mám 12/41 zubů, ještě to drobek zpomalím na 12/46, aspoň nebude potřeba zkracovat řetěz. Zajímavost regulátoru je tlačítko "sport" po jehož zmáčknutí z toho jde cca 30s vymáčknout ten plnej výkon. Celkem zajímavý svezení i pro mě... regulátor je zatím v default nastavení na stupeň "2", což znamená hodnou nezáludnou motorku s plynulou reakcí na plyn. Skoro bych se to nebál srovnat s CRF250, ale CRF chybí to tlačítko "sport"
Měl jsem o kousek větší obytnák minulej týden půjčenej, a už nechci. Tohle ještě snad, ale ta naše obluda byla na každé straně o 20cm širší a minimálně o půl metru vyšší, o dýlce nehovoříc. Na okreskách je to čistej očistec...
Pro kolik je ta vestavba lidí jízda/ spaní?
ja som tiez nechcel velku ani siroku. Takze preto beznu vestavbu na 6m dodavke (L3). Spanie je pre dvoch - napriec 194x155 myslim + jedno lozko vpredu 170x60. Pre jazdu je to otypovane na 4 ludi. zatial sme s tym pojazdili juzne cechy (pac stale mame len zelenu SPZ a super. Jazdi sa s tym celkom dobre, samozrejme oproti osobaku je to trochu sirsie, hlucnejsie a ospalejsie. Spotreba 8,5 podla palubaku. Ta sirka 205cm sa da ale na par okreskach na Vysocine som mal tiezpri minani traktorov trochu husinu. to si ale zvyknem
Mexican píše: úte 08. lis 2022 19:30:02
tiez hlasim novy prirastok. bohuzial to je diesel
Gratuluju super věc takový obytňák.
Já šel trochu jinou cestou, upravil jsem T5 a to tak, že se pořád dá využít jako dodávka. Každou chvíli na baráku něco převážím, poslední dobou docela často motorku do servisu .
Čistě obytku( dodávku, né ty mega karavany ) bych asi z časových důvodů dostatečně nevyužil, ale stejně si jí jednou pořídím až děti odrostou a budem jezdit s ženou zase sami.
bartus: chcel som tu dodavku stavat doma. Spocital som to, ze do rozumne jazdenej dodavky (max 4 roky stara a do 150 000km) by som nasypal minimalne pol miliona. Potom pokus/omyl a mnozstvo casu a cca 300-500 tisic na vybavu. Zabralo by mi to minimalne rok s neistym vysledkom v oblasti elektro a kvalita nabytku. Je fakt, ze s touto obytnou vestavbou toho clovek vela neuvezie (aj ked stale viac ako v osobaku). Chcem to vyuzivat ako mobilnu kancelariu, idealne niekde v zime na juhu Europy
webasto nemam a asi neplanujem, je tam bezna Truma (na propan) a da sa to pomocou appky tiez pustit na dialku ak tam clovek nie je. Sice to nevyhreje motor ale kabinu ano
Vidíšto, já zas vidím, jak je v těch origo vestavbách mizerně řešená elektrika, samozřejmě profi řešení nábytku a vybavení nemám šanci konkurovat. A ten plyn je taky vopruz, pořád to zastavovat a pouštět, když jenom zastavíš někde u cesty a chceš si uvařit kafe. To co jsem měl půjčený nemělo ani měnič, a díky nenabíjení baterky auta (euro6) sem v nedeli ráno kolem toho pobíhal s centrálou a nabíječkou. Ekologie forever!
Já chci dodávku bez plynu, naftový topení + ohřev vody, + hodně elektriky - na celou střechu soláry (krom střešního okna) min 1kWp, 24V baterky lifepo4 aspoň 300Ah, 3kW měnič/ nabíječ ze zásuvky, 40A měnič pro nabíjení z 12V, kterej umí i nabíjet baterku auta, když je potřeba (třeba z toho soláru) indukční vařič, možná malou mikrovlnku s grilem a plynovej jenom turistickej jako nouzovku na zimu, když je málo slunka a není kde zapojit do zásuvky. Zatím to odložím, protože L4H2 by byla pro 4 lidi malá, takže až nám dají děcka pokoj, tak bude možná stačit i L2H2. Spaní taky plánuju napříč...
mě by možná vyhovovalo něchat to udělat nějakou soukromou firmu s tím, že bych si tu elektriku udělal sám.