Pokec koutek
- Koudy01
- Příspěvky: 2241
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: 1190 ADV
- Rok výroby: 2016
Re: Pokec koutek
Jo, to je možný, že by ses na takový čísla nedostal. Já mám asi obecně poměrně úsporné styl jízdy. Někdy možná zkusím pro zajímavost vyjet jednu nádrž fakt na spotřebu.
- Václav-mahomaho
- Příspěvky: 564
- Registrován: čtv 23. lis 2017 8:55:17
- Kraj: Středočeský
- Obec: Neveklov
- Motorka: R1150R
- Rok výroby: 2002
- KaBl58
- Příspěvky: 462
- Registrován: ned 13. kvě 2018 19:41:33
- Kraj: Plzeňský
- Obec: Česká Kubice
- Motorka: XJ600 S Diversion
- Rok výroby: 1997
Re: Pokec koutek
Tak mám na vás dotaz. V autě bezúdržbový akumulátor se zeleným okem. Oko je zelené auto ani neotočí motorem. Nemám zátěžový měřák, pouze avomet. Ukazuje 13,2 voltů. Dána nová baterie, hned to běží. Tak k... a, k čemu je tam to oko.
- Koudy01
- Příspěvky: 2241
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: 1190 ADV
- Rok výroby: 2016
Re: Pokec koutek
To oko neznám. To jsou nějaký západní technologie 

- KaBl58
- Příspěvky: 462
- Registrován: ned 13. kvě 2018 19:41:33
- Kraj: Plzeňský
- Obec: Česká Kubice
- Motorka: XJ600 S Diversion
- Rok výroby: 1997
Re: Pokec koutek
No píšou, že dokud je oko zelené je baterie v pořádku. Ale nic o startovacím proudu.
Naposledy upravil(a) KaBl58 dne úte 10. kvě 2022 7:13:36, celkem upraveno 1 x.
- javim
- Příspěvky: 688
- Registrován: čtv 14. kvě 2020 10:23:07
- Kraj: Zlínský
- Obec: Lešná
- Motorka: Yamaha XJ [69]00S
- Rok výroby: 1996
Re: Pokec koutek
Třeba je ta baterie už moc stará a proto selhala, což je obvyklé chování a tedy je to v pořádku a tudíš je oko zelené.
- Mexican
- Příspěvky: 878
- Registrován: pon 20. lis 2017 13:43:46
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Strelice
- Motorka: XJ600s
- Rok výroby: 2001
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec koutek
K tomu oku, otec to mal na jednej baterke tiez to ukazovalo "vsetko v cajku" a bohuzial nebolo
Magické oko
Magické oko je spíše pro zlost a Exide byl posledním z velké trojky výrobců, který ještě tento doplněk používal. Ostatní dva evropští velkovýrobci (Varta a Banner) již doplněk dávno odstranili.
Jaký je důvod? Magické oko je hustoměr ponořený v jednom jediném článku, vždy uprostřed baterie. Magické oko tak poskytuje pouze velmi orientační informaci o stavu nabití akumulátoru. Prostě se měří hustota a pokud tato klesá, mění se barva pod průhledem.
Magické oko způsobilo zmatení zejména tím, že:
- při hlubokém vybití „hlásilo“ oko vyměnit (přitom stačilo baterii pouze oživit nebo pořádně nabít)
- při poruše jiného článku, než toho měřeného, hlásilo oko „vše v pořádku“, ale baterie nestartovala a ani nemohla
- při hlubokém vybití a následném nedostatečném dobití hlásilo oko při různém protřepání různé stavy, to způsoboval fenomén zvaný stratifikace elektrolytu (neboli rozvrstvení – různé hustoty v různých hloubkách ponoru)
- z 95% případů ke konci životnosti neodejde článek, ale pouze dojde k tzv. proformování elektrod (ztráta mechanické vazby mřížky a aktivní hmoty), potažmo ztrátě schopnosti baterie vytvářet proud a přenášet jej přes mřížku k praporcům a dále k pólovým zakončením (konektorům)
hustota elektrolytu však zůstává stále v normě a oko tedy hlásí stav „vše v pořádku“ opět tedy matoucí
zdroj:https://www.battery-import.cz/nase-novi ... oka-konci/
Magické oko
Magické oko je spíše pro zlost a Exide byl posledním z velké trojky výrobců, který ještě tento doplněk používal. Ostatní dva evropští velkovýrobci (Varta a Banner) již doplněk dávno odstranili.
Jaký je důvod? Magické oko je hustoměr ponořený v jednom jediném článku, vždy uprostřed baterie. Magické oko tak poskytuje pouze velmi orientační informaci o stavu nabití akumulátoru. Prostě se měří hustota a pokud tato klesá, mění se barva pod průhledem.
Magické oko způsobilo zmatení zejména tím, že:
- při hlubokém vybití „hlásilo“ oko vyměnit (přitom stačilo baterii pouze oživit nebo pořádně nabít)
- při poruše jiného článku, než toho měřeného, hlásilo oko „vše v pořádku“, ale baterie nestartovala a ani nemohla
- při hlubokém vybití a následném nedostatečném dobití hlásilo oko při různém protřepání různé stavy, to způsoboval fenomén zvaný stratifikace elektrolytu (neboli rozvrstvení – různé hustoty v různých hloubkách ponoru)
- z 95% případů ke konci životnosti neodejde článek, ale pouze dojde k tzv. proformování elektrod (ztráta mechanické vazby mřížky a aktivní hmoty), potažmo ztrátě schopnosti baterie vytvářet proud a přenášet jej přes mřížku k praporcům a dále k pólovým zakončením (konektorům)
hustota elektrolytu však zůstává stále v normě a oko tedy hlásí stav „vše v pořádku“ opět tedy matoucí
zdroj:https://www.battery-import.cz/nase-novi ... oka-konci/
-
- Příspěvky: 139
- Registrován: stř 22. lis 2017 17:02:32
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: XJ 600N
- Rok výroby: 1999
Re: Pokec koutek
Tak příčina problému s mojí baterkou snad vyřešena. Byl špatnej regulátor. Koupil jsem jinej k tomu novou baterku a už to dobíjí hezky. Ještě to překontroluju až to projedu, ale snad už by to mělo byt dobrý.
- KaBl58
- Příspěvky: 462
- Registrován: ned 13. kvě 2018 19:41:33
- Kraj: Plzeňský
- Obec: Česká Kubice
- Motorka: XJ600 S Diversion
- Rok výroby: 1997
Re: Pokec koutek
Díky za vyčerpávajici informací. Dohledal jsem datum výroby a vzhledem k tomu že má odslouženo 11 roků tak ani nejsem nasranej. Zaslouží si odvezt s pietou do výkupny.
- Mexican
- Příspěvky: 878
- Registrován: pon 20. lis 2017 13:43:46
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Strelice
- Motorka: XJ600s
- Rok výroby: 2001
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokec koutek
11 rokov na baterku je krasa
ja teraz taham na 7. rok v Aute (Bosch S4) a modlim sa aby vydrzala este jednu zimu. Potom uz tu bateriu vymenim sposobom, ze k nej kupim aj nove auto
ja teraz taham na 7. rok v Aute (Bosch S4) a modlim sa aby vydrzala este jednu zimu. Potom uz tu bateriu vymenim sposobom, ze k nej kupim aj nove auto
