Pokec koutek

Volná diskuze o všem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2185
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Pokec koutek

Příspěvek od Koudy01 »

Trošku sem upravil (zaktualizoval) název tématu.

Napadlo mě založit takový povídací téma o tom, jak si motorkářsky krátíte dobu, kdy se moc nedá normálně jezdit. Třeba se to tu na chvilku uchytí :-)

Já se ještě teď občas kousek projel. Momentálně to ale mám lehce rozdělaný kvůli ucpaným karburátorům a při té příležitosti ji dávám trošku posezonní péče. Vyměním nebo udělám, co je třeba. Ventily, synchronizaci, atd. prostě, co zrovna na zimu vyjde. Letos mě čeká výměna zadní gumy, kotouča a desek. A pak takový ty věci, co dělám každé rok - výměna oleja (pokud to kilometrově vyjde), vyčistím brzdy a řetěz, vše promažu a očistím (od much a jinýho bordelu), naleštím svody na jarní sraz :-) ,....

A když mně chybí projetí, zalezu na půl hodinky do garaže a poskáču si na trialce. Během toho se zpotím až na zadély a su motorkářsky vyblblej až až. Zatím na tom teda nic neumím a spíš se topím v zoufalství, ale pomalu (zatraceně pomalu) ale jistě dělám malý krůčky vpřed. Taky máte nějaké stroj na občasný zimní radovánky, když je čas a nálada? Endurko, krosku, či tak? Nebo nějakou jinou zábavu (motorkářkou), kterou se mimo sezonu bavíte?

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=U5IVYJe9VTs[/Youtube]

PS: Otis, sla by pridat podpora pro vkladani youtube videii?
Naposledy upravil(a) Koudy01 dne ned 11. bře 2018 20:30:29, celkem upraveno 4 x.
Kodl
Příspěvky: 548
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: Mimosezónní motorkářské uspokojení

Příspěvek od Kodl »

Ve volnejch chvilkách stvářím pro mladýho pitbike, ale elektrickej. Základ je čína Obrázek bez motoru, a motor 3/7kW BLDC. Obrázek
Už jsem se na tom svezl, sice jenom s baterkou z elektrokola a s 1.5kW regulátorem, a nevím, jestli to mladýmu budu půjčovat...
V současnosti měřím baterky do akupacku, dost otrava, ale těším se na to, až to otestuju. Mám na to regulátor s programovatelnejma "palivovejma mapama" , takže to může být fakt ostrej stroj (do 50kg celkově, 7kW a brutální krouťák od nuly) a nebo hračka pro děcko, s omezeným krouťákem na rozjezdu i při jízdě, s omezením max. otáček.
Momentálně sháním nějakej Android min. 4.4 na tachometr a ukazatel stavu baterie, tak kdyby někde ležel nějakej krám s nerozbitým displejem, byl by pro mě zajímavej.
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2185
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Mimosezónní motorkářské uspokojení

Příspěvek od Koudy01 »

Hezký :-) Jaký máš ty baterky? Li-ion 18650? 7kW je dost slušný.
Kodl
Příspěvky: 548
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: Mimosezónní motorkářské uspokojení

Příspěvek od Kodl »

ne, placky z tabletu, 6Ah, cca 100ks, ještě nevím kolik jich vyberu. Bude to cca 80V 36Ah 2.5kWh. Musím na to udělat obal, tj hliník a vevnitř ještě sklolaminát, je to jako dělat s trhavinou... Kolik to vydrží, netuším. Ale dělám s těma plackama naposled, taky přejdu na 18650, je to pakárna při nabíjení a měření kapacity, 18650 se jenom zaklapne pod pružinky jak tužkovka, tady musím připájet dráty a pak to připojovat do svorkovnice. Pokud se použijí LGDAHB18650 nebo podobný, tak sice mají jenom 1.5Ah, ale dá se z nich tahat až 30A, a to by byla jiná rutyka, já si nedovolím odběr víc než 3C, pak už de dolů napětí a ty tenký vývody jsou taky o strach. Trochu jsem bojoval s řetězem, ale na konec jsem tam dal 420-cítku, sice je o dost širší než pastorek, ale to snad nebude problém. Po prvním pokusu s provizorně přidělaným motorem jsem to komentoval, že je to na sanitku, jak mě to překvapilo.
nevo7
Příspěvky: 231
Registrován: úte 21. lis 2017 10:53:24
Kraj: Trenčiansky
Obec: Nová Dubnica
Motorka: XJ600S S.T.
Rok výroby: 1995

Re: Mimosezónní motorkářské uspokojení

Příspěvek od nevo7 »

Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2185
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Mimosezónní motorkářské uspokojení

Příspěvek od Koudy01 »

To je podle me nesmysl. VETSINOU vyjde levneji koupit to stejny v puvodim stavu. Pokud to jde. Jestli se jedna o nejake skvost, tak to jo. Tam to chapu.

Tak sem mel prvni XJ. Koupil sem stary, zanedbany, nekolikrat posvarovany, s jednim vyfukem, sitovskyma zrcadkama, praskym plexi, krivym lesenim,..a postupne, kdyz se podarilo vydelat nejakou dalsi korunu, sem ho daval do pucu.
No ve vysledku sem mel za 45 000kc motorku sice s origo zrcatkama, plexi, vyfukama, fungujicim podvozkem i motorem, ale kapota byla furt svarovana, leseni porad nenavratne krivy,...a prodejni cena 25 000 a to sem jeste tehdy dobre prodal. Kdybych rovnou koupil pekny zachovaly, mel sem ho asi do ted a za stejnou cenu. Ale to je vyvoj. A nelituju toho. Spoustu sem se toho na te motorce naucil. Ale dneska uz bych takovou blbost neudelal.

Ale mam tam nachystanyho tohodle krasavca. Pres leto sem vyridil papiry a pres zimu bych ho chtel dat do funkcniho stavu, sjednotit barvy a tak. A na jare udelat technickou :-)
509445.jpg
Mazlik
Příspěvky: 68
Registrován: úte 21. lis 2017 15:08:54
Kraj: Středočeský
Obec: Hřebeč
Motorka: XJ 600
Rok výroby: 1993

Re: Mimosezónní motorkářské uspokojení

Příspěvek od Mazlik »

Plán na nejezdící období je jasný jmenuje se Stadion S22, budu ho rozebírat a čistit, mám ho v originál laku a chci ho tak nechat protože se mi prostě víc líbí moto s historii než leštěnky. GO motoru už je hotový a teď zbývá už jen komplet rozborka, vyčistit, odrezit a dát dohromady. Akorát nevím co budu dělat s ráfky protože ty už zachránit nepujdou :( a až s ním skoncuju tak bude na čase provést tu samou věc s Jawou 250 353.01, s tím že tam mě čeká ještě GO motoru, přeci jen nikdy nebyl rozebranej a je to mašina z roku 57 :) .

Na XJ jsem momentálně v rozebírací fázi, vyměnil jsem olej v teleskopech, když už jsem v tom a mám to sundaný tak půjde ještě repas předního třmenu spolu se zadním a nová řetězová sada, plus jsem zjistil že když vytočím motor na max otáčky tak se mi seknou šoupátka v karburátoru a chvilku trvá než se vrátí zpět :( stalo se mi to zatím dvakrát, aby toho nebylo málo snažím se vymyslet co budu dělat s lešením aby mi tolik nevibrovalo plexi :D
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2185
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Mimosezónní motorkářské uspokojení

Příspěvek od Koudy01 »

...mám ho v originál laku a chci ho tak nechat protože se mi prostě víc líbí moto s historii než leštěnky.
Mam to stejne. Akorat musim prelakovat tu cervenou nadrz a prsa. Modra nadrz kdysi prorezla, tak byla vymenena (bohuzel za cervenou bez prolisu znaku) a modry prsa se nekde vytratily uz za dob, kdy s tim babicka jezdila do JZD a sehnal sem taky jen cerveny...

Jinak toho mas teda Mazliku naplanovanyho dost. Nudit se asi nebudes :D
Kodl
Příspěvky: 548
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: Mimosezónní motorkářské uspokojení

Příspěvek od Kodl »

a Koudy, ty prsa jsou z varianty bez revmaplechů, aspoň podle fotky to tak vypadá. Nenašel jsem na netu ale žádnou fotku, kde by byly revmaplechy a bylo to vidět, že je to jinak tvarovaný. Tady je něco špatně. Upozorňuje i ta barva...
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2185
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Mimosezónní motorkářské uspokojení

Příspěvek od Koudy01 »

Nene, sou to revmaplechovy. Delaly se v cervene i s revmaplechama. Google jich vyhodi vetsinu v cervene, par techto modro-bilych a uplne malo potom cernych.
Nerevmaplechovy prsa sou na panty a maji zebirka. Tohle je na sroubky a nema to zebra.

S revmaplechama:
Obrázek

Bez revmaplechu:
Obrázek
Odpovědět