Motorka nejde nad 6000 ot.

Jenda
Příspěvky: 10
Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno
Motorka: XJ600N
Rok výroby: 2003

Re: Motorka nejde nad 6000 ot.

Příspěvek od Jenda »

Ještě mám jeden dotaz... Jak jsem se v tom teď vrtal, zjistil jsem, že mi teče kohout bez motoru na všechny polohy :-( Tedy pouští do palivové hadičky, ne někde bokem. Proudem, žádné kapání, ON teče jen o trochu míň, než PRI.
Je to rovnou na repas, nebo tam může být třeba jen bordel? Jinak je mi jasný, že bych to měl rozdělat a prohlídnout.
Prosím o tipy na sadu či triky, co s tím. Jinak to vidím na sadu Tourmax fck-32... je tak? Našel jsem za stejnou cenu komplet čínský kohout, to ale spíš nebrat? Případně na to drbat a dát na hadičku druhý kohout na uzavření paliva?
Dík, Honza
Uživatelský avatar
KaBl58
Příspěvky: 403
Registrován: ned 13. kvě 2018 19:41:33
Kraj: Plzeňský
Obec: Česká Kubice
Motorka: XJ600 S Diversion
Rok výroby: 1997

Re: Motorka nejde nad 6000 ot.

Příspěvek od KaBl58 »

Na kohout prodávají opravnou sadu kde jsou těsnění i membrána.
Uživatelský avatar
OTIS
Příspěvky: 958
Registrován: úte 07. lis 2017 18:16:10
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno
Motorka: XJ 600N
Rok výroby: 2001

Re: Motorka nejde nad 6000 ot.

Příspěvek od OTIS »

Viděl bych to na zaseklý pístek, tak rozebrat a vyčistit. Ten dnešní bio benzín je jeden velký bordel.
Jenda
Příspěvky: 10
Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno
Motorka: XJ600N
Rok výroby: 2003

Re: Motorka nejde nad 6000 ot.

Příspěvek od Jenda »

Koudy01 píše: stř 06. zář 2023 13:24:40 Můžeš zkusit odpojit ten TPS senzor. Jede to i bez něj. Akorát ti bude skákat chvílu otáčkoměr na 3000 a na 0. Jako signalizace chyby TPS.
S náhlým skokovým poklesem jsem se ještě nesetkal. Svíčky jsou dobrý? Pár lidem na XJ třeba odešla jedna zapalovací cívka. Ale to nevím, jestli se projeví takhle. Chce to zkoumat a hledat. Motorka je to poměrně hloupá. Pokud tam jde benzín a má to jiskru, tak to musí jet.
Tady jsme si nerozuměli. Já myslel snímač pulzů na klikovce... To je myslím primární vstup pro jednotku zapalování....?
Kodl
Příspěvky: 510
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: Motorka nejde nad 6000 ot.

Příspěvek od Kodl »

TPS= Throtle position sensor, volně přeloženo senzor polohy plynu. U mé XJR nefunguje vůbec a nepřijde mi, že by to byl nějakej problém.
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2089
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Motorka nejde nad 6000 ot.

Příspěvek od Koudy01 »

Aha. No, nesetkal jsem se s tím, že by tenhle snímač natočení klikovky byl špatný.
Já to tak trochu tipuju na zapalovací cívku. Jsou tam dvě. Každá pro dva válce. A možná jedna přestane v otáčkách fungovat.
Kdybych věděl, že se dostanu na ten sraz, tak bych ti řekl, ať se dojedeš ukázat a projel bych si to. Z toho bych asi poznal víc.
Ale nejspíš se tam zjevím jen v sobotu večer po tmě...
Jenda
Příspěvky: 10
Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno
Motorka: XJ600N
Rok výroby: 2003

Re: Motorka nejde nad 6000 ot.

Příspěvek od Jenda »

Koudy01 píše: stř 13. zář 2023 6:51:06 Aha. No, nesetkal jsem se s tím, že by tenhle snímač natočení klikovky byl špatný.
Já to tak trochu tipuju na zapalovací cívku. Jsou tam dvě. Každá pro dva válce. A možná jedna přestane v otáčkách fungovat.
Kdybych věděl, že se dostanu na ten sraz, tak bych ti řekl, ať se dojedeš ukázat a projel bych si to. Z toho bych asi poznal víc.
Ale nejspíš se tam zjevím jen v sobotu večer po tmě...
Já teď projel komplet palivovou soustavu, udělal i nové krátké připojení paliva do karbců "na přímo" ...a nic.
Teď mám odstrojenou motorku a vypsané parametry z manuálů pro každou část zapalovací soustavy, tak to znovu pořádně projedu voltmetrem.
Pak už zbude jen shánět komponenty a zkoušet vyměňovat, jinak fakt nevím. Cívka bude první na řadě, to je jasný.

To Kodl:
Tak co jsem se díval na staré schémata TCI motorek, TPS vstup (ze snímače na karbci) je až u modernějších kousků a neměl by mít zásadní vliv na výkon (tím myslím můj případ, kdy je v trapu 1/2 rozsahu otáček). Primární senzor pro zapalování je na klikovce (v manuálech Pickup coil, Pulse sensor). Každopádně protestuju oba.
Jenda
Příspěvky: 10
Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno
Motorka: XJ600N
Rok výroby: 2003

Re: Motorka nejde nad 6000 ot.

Příspěvek od Jenda »

Tak na fajfkách mám dost rozptyl. Jedna úplně mimo, naměřeno přes 16kOhm. Ostatní lítají -800 až +600 ohm, tedy pár procent odchylky od daných 10kOhm... Kolik je tak ještě ok?
+jinak vše (primární, sekundární odpor, konektory, 3 fajfky, TPS) v limitu. Pohledově vše bez koroze a poškození. Co jsem nakonec nezměřil, tak senzor pulzů, protože je za padákem a na ten nemám nástrčák :-/
Naposledy upravil(a) Jenda dne pon 18. zář 2023 8:58:17, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2089
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Motorka nejde nad 6000 ot.

Příspěvek od Koudy01 »

Tu jednu bych urcite vymenil. Ostatni nechal. Ale rekl bych, ze to bude mit vliv spis na volnobeh. Ale uvidis.
Odpovědět