Motorka nejde nad 6000 ot.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Motorka nejde nad 6000 ot.
Ahoj všem, díky za přijetí.
Mám XJ600N r.v. 2003 asi 2 roky. Motorka celou dobu nechce nad 6000 otáček od 4 kvaltu, jinak raketa
Občas nahoru jde, ale po chvíli spadne na těch cca 6000 - jako bych rychle zavřel plyn. Občas potahuje kolem 6k a pak se rozjede.
Jinak jede výborně, zvlášť teď po ladění karburátorů. Je to otevřená verze bez vložek a půlených přírub.
Dělal jsem na tom filtry, příruby, komplet karbce, svíčky. Co dál moc nevím, napadá mě výměna čerpadla nebo TCI.
Prosím vás o nápady. Jsem z Brna a pokud by byl někdo poblíž, rád se stavím na konzultaci.
Dík, Honza
Mám XJ600N r.v. 2003 asi 2 roky. Motorka celou dobu nechce nad 6000 otáček od 4 kvaltu, jinak raketa
Občas nahoru jde, ale po chvíli spadne na těch cca 6000 - jako bych rychle zavřel plyn. Občas potahuje kolem 6k a pak se rozjede.
Jinak jede výborně, zvlášť teď po ladění karburátorů. Je to otevřená verze bez vložek a půlených přírub.
Dělal jsem na tom filtry, příruby, komplet karbce, svíčky. Co dál moc nevím, napadá mě výměna čerpadla nebo TCI.
Prosím vás o nápady. Jsem z Brna a pokud by byl někdo poblíž, rád se stavím na konzultaci.
Dík, Honza
- Koudy01
- Příspěvky: 2185
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: XTZ690
- Rok výroby: 2021
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Ahoj, měnil si i palivový filtr? Pak je ještě sítko v nádrži. Podle mě to je přicpaný. Jde tam málo benzinu.
Membrány v karburátorech díravý nejsou?
Membrány v karburátorech díravý nejsou?
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Ahoj, palivový filtr jsem měnil jako první a teklo z něj docela svinstvo, ale motorka pak jela víceméně stejně. O sítku v nádrži nevím - googlil jsem a ani v Haynesu nenašel. Nemáš k tomu bližší info (nákres, fotku, číslo)? Dík.
Karbec šel do šroubku a na ultrazvuk, proměřený, zkontrolovaný. Věřím, že je v top stavu.
+ když dám kohout na PRI, tak benzín teče z kohoutu proudem, tak nevím, jestli je problém ještě před čerpadlem
++ ty sítka jsou na trubičkách z kohoutu, už to vidím, jsem slepej. Ale nevěřím, že by se zalepily tak, že by chvíli benzín dávaly a pak zas ne. A sítka jsou dvě, motorka nejede na žádnou polohu kohoutu
Karbec šel do šroubku a na ultrazvuk, proměřený, zkontrolovaný. Věřím, že je v top stavu.
+ když dám kohout na PRI, tak benzín teče z kohoutu proudem, tak nevím, jestli je problém ještě před čerpadlem
++ ty sítka jsou na trubičkách z kohoutu, už to vidím, jsem slepej. Ale nevěřím, že by se zalepily tak, že by chvíli benzín dávaly a pak zas ne. A sítka jsou dvě, motorka nejede na žádnou polohu kohoutu
- Koudy01
- Příspěvky: 2185
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: XTZ690
- Rok výroby: 2021
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Tak to by mělo být v pohodě. Čerpadlem by to být nemělo. Na cca prvních 10 litrů v nádrži není vůbec potřeba. Tak ještě ty membrány, jestli nejsou díravý.
Je to originál neškrcená verze (v TP 45kw)? Nebo to je škrcená a pak otevřená?
Je to originál neškrcená verze (v TP 45kw)? Nebo to je škrcená a pak otevřená?
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
- nemůže špatně fungující čerpadlo naopak přicpávat?
- karbce mi dělal profík, na membrány jsem se speciálně ptal, a že jsou bez poškození. Taky povídal, že i s vysazením jednoho válce by to neudělalo takový výkonový skok dolů (vytočím 9k, když se někdy zadaří na 3 kvalt, okamžitý pád na 6k, pocitově jak rychlé zavření plynu).
- moto je koupená jako 45 kW v TP, ale je z DE a původní dokumentaci nemám. Co jsem viděl ty dusící sady na netu, tak nic podobného na motorce není. Ale netuším, jak snižovali z výroby.
- karbce mi dělal profík, na membrány jsem se speciálně ptal, a že jsou bez poškození. Taky povídal, že i s vysazením jednoho válce by to neudělalo takový výkonový skok dolů (vytočím 9k, když se někdy zadaří na 3 kvalt, okamžitý pád na 6k, pocitově jak rychlé zavření plynu).
- moto je koupená jako 45 kW v TP, ale je z DE a původní dokumentaci nemám. Co jsem viděl ty dusící sady na netu, tak nic podobného na motorce není. Ale netuším, jak snižovali z výroby.
- Koudy01
- Příspěvky: 2185
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: XTZ690
- Rok výroby: 2021
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Pokud to padne takhle skokově dolů, tak co plynový lanko? Nezasekává/nepovoluje se tam někde nějak? Na karbecích, v rukojeti, v tom štelování na lanku cca 10 cm od rukojeti...
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Lanka jsou seřízený a v dobrým stavu. Pohyb jde plynule tam i zpět jak na gripu, tak na karburátoru, po celém rozsahu. Tady bych problém taky neviděl
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Co to TCI a senzor otáček? Prý i starý Yamahy měly omezovač otáček (odpojil cívku ve vysokých ot.) a taky různé časování v závislosti na ot.
Nemůže něco z toho umírat?
Taky jsem četl (tuším u starého XZ), že při poklesu napětí TCI vynechával.
Tohle třeba někdo na XJ neřešil?
Nemůže něco z toho umírat?
Taky jsem četl (tuším u starého XZ), že při poklesu napětí TCI vynechával.
Tohle třeba někdo na XJ neřešil?
- Koudy01
- Příspěvky: 2185
- Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno-venkov
- Motorka: XTZ690
- Rok výroby: 2021
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Můžeš zkusit odpojit ten TPS senzor. Jede to i bez něj. Akorát ti bude skákat chvílu otáčkoměr na 3000 a na 0. Jako signalizace chyby TPS.
S náhlým skokovým poklesem jsem se ještě nesetkal. Svíčky jsou dobrý? Pár lidem na XJ třeba odešla jedna zapalovací cívka. Ale to nevím, jestli se projeví takhle. Chce to zkoumat a hledat. Motorka je to poměrně hloupá. Pokud tam jde benzín a má to jiskru, tak to musí jet.
S náhlým skokovým poklesem jsem se ještě nesetkal. Svíčky jsou dobrý? Pár lidem na XJ třeba odešla jedna zapalovací cívka. Ale to nevím, jestli se projeví takhle. Chce to zkoumat a hledat. Motorka je to poměrně hloupá. Pokud tam jde benzín a má to jiskru, tak to musí jet.
-
- Příspěvky: 11
- Registrován: úte 29. srp 2023 14:18:51
- Kraj: Jihomoravský
- Obec: Brno
- Motorka: XJ600N
- Rok výroby: 2003
Re: Motorka nejde nad 6000 ot.
Tak svíčky jsem kvůli tomu měnil, nepomohlo to a původní vypadaly v normě. Válce jedou a svody hřejou od startu stejně a chod motoru je výborný, jen nejede ty výšky.
Takže asi si dám testovací další víkend :-/ Zkusím napojit přímo benzín, vypojit senzor a zatím proměřit zapalování (jestli to bez zátěže bude vypovídající, hm). Našel by se tu někdo z okolí/Brno, kdo by mi případně pak půjčil cívku s fajfkama a možná i TCI? Zaznamenal jsem XJ sraz kousek ode mě, tak klidně tam...
Koudy, každopádně moc díky za tipy
Takže asi si dám testovací další víkend :-/ Zkusím napojit přímo benzín, vypojit senzor a zatím proměřit zapalování (jestli to bez zátěže bude vypovídající, hm). Našel by se tu někdo z okolí/Brno, kdo by mi případně pak půjčil cívku s fajfkama a možná i TCI? Zaznamenal jsem XJ sraz kousek ode mě, tak klidně tam...
Koudy, každopádně moc díky za tipy