Výměna rozvoďáku - kdy a kde?

Jurapee
Příspěvky: 454
Registrován: ned 17. pro 2017 17:54:07
Kraj: Středočeský
Obec: Kublov
Motorka: XJ600
Rok výroby: 1998

Re: Výměna rozvoďáku - kdy a kde?

Příspěvek od Jurapee »

Koudy01 píše: čtv 15. srp 2024 6:36:03 Jen k te spojce - nevim, cim to je, ale novy lamely se casto lepi. Den to stoji a slepi se. A je potreba je naucenym grifem odlepit. Pac jinak je prvni zarazeni ten den dobra pecka.

Puvodni lamely to vetsinou nedelaji. A proto, jak jsem psal, bych u te spojky vymenil jen ty pruziny. Protoze si myslim, ze i merenim tloustky lamel dojdes k tomu, ze jsou v toleranci. Kdyby spojka v zatezi prokluzovala, tak je to neco jinyho.
Ahoj, s lepením lamel se setkávám od dávné historie, ten kdo zažil dobu pařízků, pincků, kejvaček, panelek si na to vzpomene. U mě to přetrvává dodnes. I nové motorky než nastartuji tak předtím po delším stání (i den, prostě zvyk :-)) dám rychlost a zautomatizovaným postupem strčím motorku vpřed a vzad a přitom vymáčknu spojku. A pak první zařazení je sametové jako ty další zařazení.

Jura
Uživatelský avatar
Mexican
Příspěvky: 857
Registrován: pon 20. lis 2017 13:43:46
Kraj: Jihomoravský
Obec: Strelice
Motorka: XJ600s
Rok výroby: 2001
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna rozvoďáku - kdy a kde?

Příspěvek od Mexican »

vymena rozvodaku - kde? u Koudyho. Kdy? ked si najde cas :D

menil som pri 50k preventivne (morse) a teraz pri cca 97k ziadny akusticky naznak opotrebenia
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2185
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Výměna rozvoďáku - kdy a kde?

Příspěvek od Koudy01 »

No, je pravda, ze Kamil ke mne vezl XJcko na vymenu rozvodaku (myslim) az z plzenska, jel vlakem dom a pak si pro motorku zase vlakem dojel.

Uz jsem jich asi 5-6 vymenil. Jeden i na Fazerovi. A vsechny asi jezdi. Tuk tuk.
Uživatelský avatar
KaBl58
Příspěvky: 446
Registrován: ned 13. kvě 2018 19:41:33
Kraj: Plzeňský
Obec: Česká Kubice
Motorka: XJ600 S Diversion
Rok výroby: 1997

Re: Výměna rozvoďáku - kdy a kde?

Příspěvek od KaBl58 »

Koudy01 píše: pon 19. srp 2024 6:50:20 No, je pravda, ze Kamil ke mne vezl XJcko na vymenu rozvodaku (myslim) az z plzenska, jel vlakem dom a pak si pro motorku zase vlakem dojel.

Uz jsem jich asi 5-6 vymenil. Jeden i na Fazerovi. A vsechny asi jezdi. Tuk tuk.
A tímto ještě jednou děkuji. Odjel jsem na úplně jiné motorce a dal i poprvé stupacku. Taky je dobré tlf servis. V Boce Kotorské jsem se naučil demontáž a rozebrání startéru, i když to nakonec nebylo potřeba.
Uživatelský avatar
Aleš
Příspěvky: 11
Registrován: ned 07. črc 2024 17:50:42
Kraj: Středočeský
Obec: Kamenice
Motorka: XJ900S
Rok výroby: 1997

Re: Výměna rozvoďáku - kdy a kde?

Příspěvek od Aleš »

Koudy01 píše: pon 19. srp 2024 6:50:20 No, je pravda, ze Kamil ke mne vezl XJcko na vymenu rozvodaku (myslim) az z plzenska, jel vlakem dom a pak si pro motorku zase vlakem dojel.

Uz jsem jich asi 5-6 vymenil. Jeden i na Fazerovi. A vsechny asi jezdi. Tuk tuk.
To zní skoro jako nabídka. Moc si toho vážím, ale na mě je to opravdu trochu z ruky. Asi se pozeptám v nejbližších servisech, když tedy nemáte nikoho k doporučení v mém okolí. Ale mám na tebe Koudy ještě jeden dotaz. Četl jsem vlákno ze starého fóra, kde si psal o nýtování řetězů DID a potom i Morse. Pochopil jsem, že DID se nýtuje snáz. Není ale možné, že nevydrží tolik, nebo není třeba hlučnější než Morse? A vlastně ještě jedna otázka. :D Z těch řetězů, co si měnil, který měl najeto nejvíc, resp. kolik to bylo? A bylo viditelné nějaké opotřebení rozet?
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2185
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Výměna rozvoďáku - kdy a kde?

Příspěvek od Koudy01 »

Opotřebení řetězových kol jsem si nevšiml. On ten rozvoďák není klasickej řetěz a kola nejsou klasické rozety.

Rozvoďáky jsem měnil vždy spíš preventivně a u šestistovek. Zhruba někde mezi 60 - 100 tis. km. A měnil jsem jen řetezy. I vodící lišty jsem nechával původní (správně by se asi měly měnit taky, ale to bych u XJ dělal až tak ve 200+t km). Ony ty rozvody na XJ600 vydrží opravdu hodně km. A asi bych řekl, že u XJ900 to bude podobný a nebo ještě lepší.

DID má houževnatější čepy. Nebo alespoň konce těch čepů. Morse je má takový nějaký "překalený". Dřív než se rozklepou, tak se uštípnou. Takže se to v domácích podmínka bez profi Morse nýtovačky nýtuje dost blbě. ... Úplně bych rozdíl mezi DID a Morse v nájezdu nehledal.

Jsme občasný garážník a tohle jsou moje zkušenosti. Někdy podpořené internetem a zkušenostma dalších garážníků. Tak to ber tak nějak s rezervou.
Odpovědět