Termostaty v kapotazi-DOTAZ

karlos082
Příspěvky: 62
Registrován: úte 26. pro 2017 21:48:31
Kraj: Jihomoravský
Obec: Tvarožná Lhota
Motorka: Yamaha XJ 900
Rok výroby: 1997

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od karlos082 »

A neoznačuje tu kapotáž 900 S? Pokud ne tak tam žádnou kapotáž psanou nemám. A nebude jim vadit že na poslední STK byla kapotáž a najednou není. Fotky si dohledaji
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2124
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od Koudy01 »

Krasa nesmirna :? Dokonce i se zachovalym PAIR systemem. Budiky netreba. Maximalne tachec z kola.

$_86.JPG
Chtěl sem ji prodat na ND ale žena nedovolí že se jí líbí a mám ji opravit.
To tak zensky maji. Moja mi taky zakazuje prodavat motorky. Uz dvakrat sem ju neposlech a vzdy si tu novou oblibila stejne jako starou :) Takze toho bych se nedal.
Aldaxj
Příspěvky: 17
Registrován: pon 01. říj 2018 18:24:36
Kraj: Zlínský
Obec: Uhersky Brod
Motorka: Xj 900
Rok výroby: 1995

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od Aldaxj »

To je drak :D Technicke bych se nebal, znamy udelal ze stare GSX-F 600 taky nahace a v pohode.
Uživatelský avatar
eMnatřetí
Příspěvky: 621
Registrován: pát 17. lis 2017 18:18:19
Kraj: Moravskoslezký
Obec: Hlučín
Motorka: Yamaha Xj 900
Rok výroby: 2000

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od eMnatřetí »

Koudy01 píše: úte 02. říj 2018 20:35:59 Krasa nesmirna :? Dokonce i se zachovalym PAIR systemem. Budiky netreba. Maximalne tachec z kola.
A pak že PAIR systém nekamarádí s laďáky, hmmm
Svou cestou. Má to zmysel........ přece mě v tom nenecháte
Uživatelský avatar
famfulin76
Příspěvky: 43
Registrován: sob 18. lis 2017 21:51:00
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno
Motorka: xj900
Rok výroby: 2002

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od famfulin76 »

eMnatřetí píše: úte 02. říj 2018 22:21:42
Koudy01 píše: úte 02. říj 2018 20:35:59 Krasa nesmirna :? Dokonce i se zachovalym PAIR systemem. Budiky netreba. Maximalne tachec z kola.
A pak že PAIR systém nekamarádí s laďáky, hmmm
Už sem si říkal, žes na Koudyho dlouho nic nevytáh...

Jinak Kouďáku dík za podrobný a i pro mě (což je co říct) srozumitelný výklad toho, co za divnost (a zbytečnost) že to vozím v přední kapotě. Nenech se odradit...
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2124
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od Koudy01 »

Majitel motorky na obrazku neresil ani to, jak stroj na kterym jezdi, vypada. Natoz jestli mu strili nebo ne. A pokud strili, tak to urcite bral jako pozitivum a ne jako mozny nedostatek :)
Nenech se odradit...
Uz sem se nechal. Cekam az neco vyskoci tu nebo v Nemecku a XJ pujde...
https://www.motorkari.cz/motobazar/moto ... 55525.html
DuroM65
Příspěvky: 324
Registrován: úte 21. lis 2017 11:15:57
Kraj: Prešovský
Obec: Poprad
Motorka: Yamaha XJ900S GT
Rok výroby: 1998

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od DuroM65 »

Koudy01 píše: úte 02. říj 2018 17:06:52 Sice nemam devitku a na sestce to neni, ale...

...je to PAIR system. Yamaha tomu rika AIS. Je to kurvitko, ktery zapricini sekundarni horeni smesi ve vyfukovym potrubi a tim snizuje emise. Motorka dokonale nespali vsechnu smes. Proto je pres tento system vlivem podtlaku tesne za vyfukovy ventily nasavane cerstve vzduch z airboxu. Teplotou vyfukovych plynu pak dochazi k dohoreni smesi nebo alespon ke zredeni vyfukovych plynu.

To v kapote, co vypada jako termostaty, jsou ventily, ktery se pri deceleraci a pri vysokych otackach zaviraji a tento system vyrazuji z provozu. To proto, aby nedochazelo k detonacim (decelerace) nebo ztrate vykonu(vysoky otacky). Potom tam jsou jeste zpetny jazyckovy ventily, ktery delaji to, aby ten cerstve vzduch proudil z airboxu k ventilum a ne naopak.

Vyrazenim toho systemu nic nepodelas. Jen trosku emise. Motorka nic nepozna. Mozna jen NEznatelne lip pojede v nizkych a strednich otackach :-)
Ked som robil svoju Baculku tak som na to cumel co to je, lebo som mal pripchate dve diery do vyfuku... Nakoniec musim potvrdit co hovoris... az po studiu materialov z japonskeho serveru (nastastie boli po anglicky) a vyjadreni amikov ze to vyhadzuju, som system rozbehal korektne naspat (nie som predsa posra... amik) a jazdim dalej.

Ale ako pises tak amici to bezne zapchavaju a vyraduju, ale tam jazdia s INYMI EMISNYMI NORMAMI resp. bez. Neviem ale preco by to malo mat vyssi vykon, ked to len na zaklade podtlaku, t.j. ked tomu osolis t.j. otvoris karbce a teda zmes ne celkom zhori tak otvori tie ventily a pusti cerstvy luft do vyfuku aby dohorela nespalena zmes... Podla mna to na vykon nebude mat ziadny vplyv, len emisie.

Inaksie aj chlapik tu v u nas v Poprade ked som sa ho bol pytat ze ci tusi co to je, tak zahlasil, ze to bude nejaka hovadina kvoli emisiam...ktorou su Yamahy zname.. a ze sa na to mam vykaslat a zapchat to... ale klasika prave toto ma vybudilo k tomu aby som to nastudoval a rozbehol... ked pre nic ine tak pre ten pocit.

Som za to ze ked to japoncici takto urobili, asi vedeli preco tak preco by to tak nemalo byt aj nadalej.

DuroM
Aj ked ideme len styria, aj tak sa viem ztratit...(prosto individualista), nastastie vecer sa zasa najdem. "HEJ, ZVODY... nelestim aj tak ma zasa zleje moj mrak po Fantozzim
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2124
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od Koudy01 »

To s tim vykonem sem nekde vycetl. Proto to je uvedeny slovama "Mozna jen NEznatelne" :-)

Ale spatna funkce zpetnyho ventilu tohoto systemu muze mit vliv na vykon. Ve vysokych otackach se ty tlaky totiz tak nejak vyrovnaji ci co. A kdyby ten ventil spatne zaviral, bude to fungovat jako EGR. Tudiz obracene. Do sani pujdou horky vyfukovy plyny a to sice zlepsuje taky emise, ale snizuje (znatelne) vykon.
Uživatelský avatar
eMnatřetí
Příspěvky: 621
Registrován: pát 17. lis 2017 18:18:19
Kraj: Moravskoslezký
Obec: Hlučín
Motorka: Yamaha Xj 900
Rok výroby: 2000

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od eMnatřetí »

Ked som robil svoju Baculku tak som na to cumel co to je, lebo som mal pripchate dve diery do vyfuku... Nakoniec musim potvrdit co hovoris... az po studiu materialov z japonskeho serveru (nastastie boli po anglicky) a vyjadreni amikov ze to vyhadzuju, som system rozbehal korektne naspat (nie som predsa posra... amik) a jazdim dalej.

Ale ako pises tak amici to bezne zapchavaju a vyraduju, ale tam jazdia s INYMI EMISNYMI NORMAMI resp. bez. Neviem ale preco by to malo mat vyssi vykon, ked to len na zaklade podtlaku, t.j. ked tomu osolis t.j. otvoris karbce a teda zmes ne celkom zhori tak otvori tie ventily a pusti cerstvy luft do vyfuku aby dohorela nespalena zmes... Podla mna to na vykon nebude mat ziadny vplyv, len emisie.

Inaksie aj chlapik tu v u nas v Poprade ked som sa ho bol pytat ze ci tusi co to je, tak zahlasil, ze to bude nejaka hovadina kvoli emisiam...ktorou su Yamahy zname.. a ze sa na to mam vykaslat a zapchat to... ale klasika prave toto ma vybudilo k tomu aby som to nastudoval a rozbehol... ked pre nic ine tak pre ten pocit.

Som za to ze ked to japoncici takto urobili, asi vedeli preco tak preco by to tak nemalo byt aj nadalej.

DuroM
[/quote]

Ahoi parde. Jelikož ve vztahu k tomu, že ani v Evropě (v době homologace), natož v Emeryce nikdo emise motorek neměřil a ani neřešil, mám za to, že zmíněný systém pouze zabraňuje destrukčním detonacím ve výfukovém systému. Takže do toho motat omezení emisí. Hmmm.

Koudy01>A EGR ventil? Devítka je schopná pálit naftu?
Svou cestou. Má to zmysel........ přece mě v tom nenecháte
Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 2124
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XTZ690
Rok výroby: 2021

Re: Termostaty v kapotazi-DOTAZ

Příspěvek od Koudy01 »

He? Co ma EGR spolecnyho s naftou?
Odpovědět