Cvakání v motoru

Kodl
Příspěvky: 152
Registrován: sob 18. lis 2017 18:46:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Boskovice
Motorka: XJR1200
Rok výroby: 1997

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Kodl »

Tak na tom prvním videu už na ucho jeden válec nic nedělá, odhaduju, že se volnoběhu zůčastňovalo tak 2.5 válce :roll:

Lad22
Příspěvky: 44
Registrován: pát 20. dub 2018 17:53:10
Kraj: Plzeňský
Obec: Hůrky
Motorka: XJ600 S
Rok výroby: 1992

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Lad22 »

Koudy01 píše:
úte 29. kvě 2018 6:37:28
Jen tento rozdil mi udelaly podtlaky.
Skoro nic to nestoji, trva to asi pul hodky a motor to hodne zklidni. Pokud sou rozhozeny.

https://www.youtube.com/watch?v=J_quV8LGZGQ
https://www.youtube.com/watch?v=9lrkZ8WVoDg
dnes jsem nakoupil hadice, právě tisknu na 3D tiskárně redukce a zítra se na to vrhnu :) Dám vědět, jestli to pomohlo.

Ještě mě napadla jedna věc. U prvního a čtvrtého ventilu mi měrka 0.10 nešla všude stejně, na vnějším okraji vačky (směrem do boku motorky), jsem měl pocit, že ji nemohu procpat. Jako by měla vačka malý rantlík, otřep, nebo jak to nazvat. Ale viditelně je v pořádku.

Lad22
Příspěvky: 44
Registrován: pát 20. dub 2018 17:53:10
Kraj: Plzeňský
Obec: Hůrky
Motorka: XJ600 S
Rok výroby: 1992

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Lad22 »

Nedalo mi to, celé jsem to zase rozebral, strčil brčko místo svíčky, natočil válec na horní úvrať a srovnal značky. Na prvním válci u sání mi měrka 0.05 krásně jezdí mezi podložkou a vačkou bez odporu, 0.06 tam nenacpu a 0.10 jen z vnitřní strany (směrem k středové ose motorky). Nemám tu mikrometr, ale ta měrka 0.06 mi šuplerou přišla spíš také jako 0.10. Předpokládám, že 0.05 je na výměnu podložky, nebo se s tím dá ještě chvíli jezdit, než seženu menší podložku?

Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 1004
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XJ600S
Rok výroby: 2001

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Koudy01 »

Merka o predepsane velikosti musi projit vsude. Takze pokud nekde neprojde, je to na vymenu podlozky.

Nicmene pokud to je 0.02 nebo naopak 0.30mm, tak to bude porad jezdit. A ani to na chodu motoru nepoznas. A jezdit se s tim da.

Lad22
Příspěvky: 44
Registrován: pát 20. dub 2018 17:53:10
Kraj: Plzeňský
Obec: Hůrky
Motorka: XJ600 S
Rok výroby: 1992

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Lad22 »

Tohle je moje první větší motorka čtyrtakt, tak se se vším teprve seznamuji :) Všude čtu, že když je malá ventilová vůle, že se můžou ventily podpálit, tak jsem z toho vystrašený :) Motorka jede pěkně, jen to cvaká. Podložky objednám a pokud se s 0.05 dá beze strachu jezdit, než dorazí, tak tím lépe :)

Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 1004
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XJ600S
Rok výroby: 2001

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Koudy01 »

Jezdit se beze strachu, nez dorazi podlozky, da :-)
A uplne v pohode se ptej, na co potrebujes. Kdyz budem vedet, poradime.

Lad22
Příspěvky: 44
Registrován: pát 20. dub 2018 17:53:10
Kraj: Plzeňský
Obec: Hůrky
Motorka: XJ600 S
Rok výroby: 1992

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Lad22 »

Tak jsem se vrátil z projížďky a motorka zase hezky zní, jen si tak lehce cvaká, i když je hodně zahřátá. :)
Ve čtvrtek jsem objednal podložky. Nakonec jsem je vyměnil všude, protože kde to bylo ještě v toleranci, tak to stejně bylo na spodní hranici. Motorku jsem po znovuproměření vůlí ani neskládal a v pátek tam, hned co dorazily, nandal nové podložky. Tištěné redukce na "hadicový podtlakoměr" se neosvědčily, tak jsem nakonec vyráběl nové z pevnostních M6 šroubů. Do hadic jsem místo vody dal raději petrolej, kdyby si motorka nasála. Z vody v motoru bych neměl dobrý pocit.
Ladění karburátorů mi zabralo hodně času, protože mi dost trvalo naučit se trefovat šroubovákem štelovací šroubky pod karburátory. No a když už se dařilo, tak mi najednou motorka chcípla a nešla nastartovat. Velká záhada. Nojo, holt malá petka s benzínem místo nádrže není bezedná a bez benzínu se prostě motorce nechce vrčet :) Ale nakonec se zadařilo, doladil jsem ještě volnoběh a navečer vyrazil otestovat :)

Uživatelský avatar
Koudy01
Příspěvky: 1004
Registrován: čtv 09. lis 2017 7:24:21
Kraj: Jihomoravský
Obec: Brno-venkov
Motorka: XJ600S
Rok výroby: 2001

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Koudy01 »

Tak to je super, ze se zadarilo. Taky sem tam daval petrolej. Voda v te tenke hadicce moc nefunguje. Vytvari bubliny a lepi se na steny. Petrolej je tekavejsi. Nebo jak bych to napsal.

nevo7
Příspěvky: 163
Registrován: úte 21. lis 2017 10:53:24
Kraj: Trenčiansky
Obec: Nová Dubnica
Motorka: XJ600S S.T.
Rok výroby: 1995

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od nevo7 »

Ja to robím benzínom v hadici, vždy, kým prídem na to na ktorú stranu poštelovať šrób, tak to nacucá.

Lad, podložky si asi objednával niekde z miestnych zdrojov? Plánujem to aj ja pozrieť, čiže najprv to budem musieť rozobrať, zistiť, akú výšku potrebujem a potom to zohnať. Hlavne mi ide o to, aby po rozobratí mi to nestálo 2 mesiace, kým zoženiem podložky.

Lad22
Příspěvky: 44
Registrován: pát 20. dub 2018 17:53:10
Kraj: Plzeňský
Obec: Hůrky
Motorka: XJ600 S
Rok výroby: 1992

Re: Cvakání v motoru

Příspěvek od Lad22 »

Koudy01 píše:
sob 02. čer 2018 5:31:52
Tak to je super, ze se zadarilo. Taky sem tam daval petrolej. Voda v te tenke hadicce moc nefunguje. Vytvari bubliny a lepi se na steny. Petrolej je tekavejsi. Nebo jak bych to napsal.
já to právě někde s tím petrolejem předtím zahlédl na netu, možná jsem to četl zrovna od tebe :) A přišlo mi to rozumnější, než voda.

Odpovědět